Audi
Novi Audi A5 e-hybrid kombinira dinamiku, učinkovitost i veliki doseg
Izgrađen na platformi PPC (Premium Platform Combustion), novi Audi A5 pozdravlja dodatne članove u svoju obitelj. Uz modele s motorima na unutrašnje izgaranje, Audi sada po prvi put nudi dva plug-in hibridna električna vozila u dvije razine snage za seriju A5.

Pogon
Novi modeli Audi A5 Avant e-hybrid quattro* i Audi A5 Limousine e-hybrid quattro* dostupni su s dvije sistemske razine snage: 220 i 270 kW. Vozila pogoni 2.0 TFSI motor snage 185 kW (252 KS) i elektromotor koji razvija snagu od 105 kW.
U verzijama od 270 kW*, Avant i limuzina ubrzavaju s 0 na 100 km/h u 5,1 sekundi. Verzija s 220 kW ubrzava s 0 na 100 km/h u 5,9 sekundi. Sve varijante mogu dosegnuti najveću brzinu od 250 km/h. Srce novih A5 plug-in hibrida je nova visokonaponska baterija koja je smještena u stražnjem dijelu vozila. Audi je povećao njezin kapacitet na 25,9 kWh bruto (20,7 kWh neto), što je povećanje od otprilike 45 posto. Maksimalna snaga punjenja izmjeničnom strujom povećana je na 11 kW. Ovo povećanje snage smanjuje vrijeme punjenja s 0 na 100 posto napunjenosti baterije na samo 2,5 sata.
Hibridno upravljanje novih modela dizajnirano je za učinkovitost, fleksibilnost i maksimalni komfor vozača te automatski odabire optimalnu strategiju rada. Dostupna su dva modusa: „EV” i „hybrid”. U EV modusu, PHEV modeli rade isključivo na električnu energiju. Tijekom vožnje u hibridnom modusu, hibridni sustav upravljanja održava određenu razinu napunjenosti prema potrebi kako bi se uštedjelo dovoljno električne energije za kasniju upotrebu, na primjer za gradsku električnu vožnju. Uz automatski hibridni modus, željena razina zadržavanja napunjenosti sada se po prvi put može pojedinačno odabrati s pomoću digitalnog klizača.
Kapacitet baterije
Srce novih A5 plug-in hibridnih vozila je nova visokonaponska baterija (VN baterija) koja je smještena u stražnjem dijelu vozila. Uz 25,9 kWh (20,7 kWh neto), Audi je povećao kapacitet zaotprilike 45 posto u usporedbi sa svojim plug-in hibridnim prethodnikom, A6 TFSI e. Nasuprot tome, potreban prostor za ugradnju samo se malo povećao s obzirom na značajno povećani kapacitet. Dimenzije VN baterije su 992 × 996 × 177 milimetara. Dodatno razvijena i značajno optimizirana interakcija između mehaničkih disk kočnica i povrata energije putem elektromotora također je povećala učinak rekuperacijskog kočenja.
Baterijske ćelije za A5 e-hybrid* raspoređene su u jednom sloju zbog dostupnog prostora u stražnjem dijelu vozila. Svaka prizmatična ćelija pohranjuje otprilike 46 posto više energije od ćelija koje su se prethodno koristile u niskopodnim vozilima u C segmentu. Svaka ćelija ima kapacitet punjenja od 70 Ah. Sirovinski sastav stanica omogućuje veću energetsku gustoću.Energija baterije grupirana je u 17 ćelija, poznatih kao stogovi. Šest ovakvih stogova čini jednu cjelinu i povezani su u nizu.
Maksimalna moguća snaga punjenja izmjeničnom strujom povećana je sa dvofaznih 7,4 kW na trofaznih 11 kW, ovisno o odgovarajućoj infrastrukturi. Uz ovu povećanu snagu, vrijeme punjenja VN baterije od nula do 100 posto smanjeno je na samo 2,5 sata. Serijski je uključen kabel za punjenje (mode 3, tip utikača 2) za praktično punjenje kod kuće i na putu. Vlastita usluga punjenja marke Audi, Audi charging, na zahtjev omogućuje pristup brojnim AC punionicama u 29 europskih zemalja.
Adaptivna razina rekuperacije
Zahvaljujući novoj arhitekturi elektronike E3 koja se koristi u PPC platformi, stupanj rekuperacije u električnom modusu vožnje (EV modus) može se podesiti na tri različite razine pomoću ručica na upravljaču, baš kao u potpuno električnim modelima. Lijeva ručica (minus) koristi se za odabir električnog kočenja i odgovarajuće razine rekuperacije.
Desna ručica (plus) može se koristiti za smanjenje razine rekuperacije. Ručice se tako mogu koristiti za postavljanje više razine usporavanja prije skretanja, na primjer. Na nultoj razini, plug-in hibrid slobodno vozi bez dodatnog otpora kada se noga skine s papučice gasa. To znači da se energija obnavlja samo kada se pritisne kočnica.
Opsežna serijska oprema
Kao i cjelokupna A5 obitelj, PHEV modeli dolaze uz visoku razinu serijske opreme. To uključuje progresivno upravljanje, navigaciju, MMI panoramski zaslon i induktivno punjenje telefona.
Osim toga, PHEV modeli serijski dolaze s 3-zonskim automatskim klima-uređajem, klimatiziranjem u mirovanju i 18’’ kotačima. Avant ima prtljažnik volumena 361 litara. Preklapanjem stražnjih sjedala – serijski u omjeru 40:20:40 – volumen prtljažnika povećava se na 1306 litara. Kapacitet prtljažnika Limousine je 331 do 1175 litara. A5 smije vući kočenu prikolicu mase do 1900 kilograma i nekočenu prikolicu mase do 750 kilograma. Najveće dopušteno opterećenje krova je 90 kilograma, a najveće okomito opterećenje kuke je 80 kilograma.
Serijski klima-uređaj s električnim kompresorom rashladnog sredstva ne radi samo tijekom vožnje, već može raditi i prije polaska. Po želji, klima-uređaj će osigurati ugodnu temperaturu u unutrašnjosti i prije nego uđete u vozilo. Može se programirati izravno u vozilu ili putem myAudi aplikacije.
Uz doplatu je moguće i aktiviranje dodatnih opcijskih značajki kao što su grijanje sjedala, ventilacija sjedala, grijanje kola upravljača i grijanje staklenih površina. Tijekom otključavanja vozila pomoću ključa na daljinsko upravljanje, također se može pokrenuti funkcija „brzoupravljanje klima-uređajem”. To znači da se unutrašnjost može brzo ohladiti čak i bez aplikacije. Serijski 3-zonski automatski klima-uređaj automatski regulira temperaturu zraka, volumen i raspodjelu odvojeno za vozača, suvozača i stražnji red sjedala. Klimatiziranje u mirovanju može se podesiti ili aktivirati u MMI-ju ili jednostavno putem myAudi aplikacije.
U sportski dizajniranom modelu A5 e-hybrid quattro* s 270 kW snage, paket S line, Black optik paket i zatamnjena stražnja stakla za posebno dinamičan izgled dio su serijske opreme. Kao i kod modela Audi S5, e-hybrid quattro sa 270 kW dolazi s LED prednjim svjetlima plus i LED stražnjim svjetla pro. Pomoć pri parkiranju plus s prikazom udaljenosti i kamerom za vožnju unatrag, sportska sjedala s presvlakama u kombinaciji koža/umjetna koža, sportski ovjes, 19’’ kotači i crvene kočione čeljusti zaokružuju opsežnu serijsku opremu.
Varijante s 220 kW serijski dolaze s 18’’ kotačima i 3-zonskim automatskim klima-uređajem, među ostalim značajkama. Svi su A5 modeli za europsko tržište također opremljeni grijanim prednjim sjedalima.
Audi smartphone sučelje povezuje pametni telefon s vozilom i prikazuje njegov sadržaj izravno na MMI zaslonu osjetljivom na dodir. Prednja sportska sjedala pružaju još veću udobnost i bolju bočnu potporu u zavojima s četverosmjernom električno podesivom lumbalnom potporom, ručnim namještanjem potpore za bedra, integriranim naslonima za glavu i naglašenim bočnim osloncima sjedala.
Prodaja
Predviđeni početak prodaje A5 e-hybrid modela u Hrvatskoj je kraj ožujka ove godine kada će biti poznate i cijene.
Kontaktirajte naše prodajne predstavnike i naručite svoj novi Audi A5 e-hybrid model
Kontaktirajte nas*Vrijednosti potrošnje goriva /električne energije i emisija gore navedenih modela:
Audi A5 Avant e-hybrid quattro 220 kW
Potrošnja goriva (ponderirana, kombinirana): 2,6-2,1 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana, kombinirana): 15,8-15,0 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirane, kombinirane): 60-47 g/km; klasa CO₂ (ponderirana, kombinirana): B;
Potrošnja goriva s ispražnjenom baterijom (kombinirana): 7,4-6,5 l/100 km; klasa CO₂ s ispražnjenom baterijom: F-E
Audi A5 Avant e-hybrid quattro 270 kW
Potrošnja goriva (ponderirana, kombinirana): 2,7-2,2 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana, kombinirana): 15,9-15,3 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirane, kombinirane): 61-50 g/km; klasa CO₂ (ponderirana, kombinirana): B;
Potrošnja goriva s ispražnjenom baterijom (kombinirana): 7,4-6,7 l/100 km; klasa CO₂ s ispražnjenom baterijom: F-E
Audi A5 Limousine e-hybrid quattro 220 kW
Potrošnja goriva (ponderirana, kombinirana): 2,6-2,0 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana, kombinirana): 15,7-14,9 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirane, kombinirane): 60-45 g/km; klasa COv (ponderirana, kombinirana): B;
Potrošnja goriva s ispražnjenom baterijom (kombinirana): 7,3-6,3 l/100 km; klasa CO₂ s ispražnjenom baterijom: F-E
Audi A5 Limousine e-hybrid quattro 270 kW
Potrošnja goriva (ponderirana, kombinirana): 2,6-2,1 l/100 km; potrošnja energije (ponderirana, kombinirana): 15,7-15,1 kWh/100 km; emisije CO₂ (ponderirane, kombinirane): 60-47 g/km; klasa CO₂ (ponderirana, kombinirana): B;
Potrošnja goriva s ispražnjenom baterijom (kombinirana): 7,3-6,5 l/100 km; klasa CO₂ s ispražnjenom baterijom: F-E