Audi urbansphere concept

U Ingolstadtu, 19. travnja 2022. predstavljen je Audi urbansphere concept koji nudi najveći prostor u unutrašnjosti od bilo kojeg vozila marke Audi do sada

20.04.2022

Audi predstavlja Audi urbansphere concept. Dizajneri i inženjeri stvorili su Audi urbansphere prvenstveno za promet u kineskim megalopolisima. U tim velegradskim područjima, u kojima je osobito izražen manjak osobnog prostora, ovaj konceptni automobil nudi najveći prostor u unutrašnjosti od bilo kojeg vozila marke Audi do sada. Također, inteligentno je koordiniran s tehnologijama i digitalnim uslugama koje su usmjerene na sva osjetila te stoga nudi novu kvalitetu doživljaja.

Audi urbansphere koncept - Osnovne informacije:

  • Proces razvoja proveden u suradnji između Audijevih dizajnerskih studija u Pekingu i sjedišta marke u Ingolstadtu
  • U razvoju sudjelovali potencijalni kupci u Kini
  • U sebi objedinjuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatne ponude tehnoloških naprednih rješenja
  • Tehnologija automatizirane vožnje na 4. razini transformira unutrašnjost bez kola upravljača, papučica ili zaslona u mobilni interaktivni prostor
  • PPE („Premium Platform Electric”) platforma

Eksterijer

Protočna silueta karoserije vozila sadržava tradicionalne oblike i elemente marke Audi, no u ovom su slučaju oni kombinirani kako bi se stvorila nova kompozicija – prepoznatljiva
Singleframe rešetka s digitalnim očima susjednih rasvjetnih jedinica. Gledan s boka, uvelike zakrivljen, dinamičan krovni luk. Masivna prekrivka koja skriva baterijsku jedinicu. Veliki 24" kotači.

Audi urbansphere concept - eksterijer

Dimenzije

Njegove izdašne dimenzije – dužina od 5,51 metra, širina od 2,01 metra i visina od 1,78 metara – smještaju ga u više segmente automobilskog svijeta, no potrebno je istaknuti da se Audi urbansphere concept radikalno odmiče od konvencija toga segmenta. Razlog je taj što je sustavno dizajnirano iznutra prema van, odnosno, iz aspekta putnika. Kao posljedica toga, najvažnija dimenzija za putnike jest međuosovinski razmak od 3,40 metara kojemu nema premca.

Interijer

Unutrašnjost konceptnog vozila Audi urbansphere ne podliježe konvencionalnom nastojanju smještanja što većeg broja sjedala, pretinaca za odlaganje i funkcijskih elemenata u prostor koji je ograničen fizičkim kategorijama vožnje. Umjesto toga, on je poglavito usmjeren na potrebu putnika za mogućnošću doživljavanja izdašnog prostora kao prepoznatljiva elementa udobnosti.

Audi urbansphere ne samo da oslobađa vozača tereta vožnje kad god je to moguće, već istovremeno svima koji se nalaze u vozilu nudi cijeli niz mogućnosti iskorištavanja te slobode za uživanje u prilagodljivim iskustvima – komunikaciji ili opuštanju, radu ili, po želji, povlačenju u sferu skrovite privatnosti. Kolo upravljača, papučice i konvencionalna instrumentna ploča mogu se sakriti tijekom automatizirane vožnje, čime se intenzivira osjećaj transparentnosti i prostranosti.

Vrata Audi urbansphere-a imaju šarke montirane na suprotnim stranama u prednjem i stražnjem dijelu vozila, zbog čega B stup izostaje u cijelosti. Kao rezultat toga, putnicima se čim uđu u vozilo otvara cijeli svijet unutrašnjosti. Sjedala koja se zakreću prema van i crveni svjetlosni tepih projiciran na tlo pokraj vozila transformiraju jednostavan čin ulaska u vozilo u istinski doživljaj komfora.

Audi urbansphere također se kvalificira kao wellness zona zahvaljujući inovativnim digitalnim opcijama koje su se pojavile i za koje su uvelike zaslužne povratne informacije kineskih kupaca prikupljene tijekom procesa zajedničkog stvaranja. Prepoznavanje stresa ističe se kao vrhunski primjer – ovaj adaptivni program koristi se skenovima lica i analizom glasa da bi utvrdio kako se putnici osjećaju te svakom od njih zatim ponudio načine za opuštanje, na primjer, putem aplikacije za meditaciju koja se može upotrebljavati putem osobnog zaslona te privatne zvučne zone u naslonima za glavu.

Blage nijanse bež i sive boje zaslužne su za vodoravno strukturiranje unutrašnjosti. Tamna, prigušena zelena služi kao boja okvira sjedala te je ugodna za oči. Zone boja u unutrašnjosti prelaze u svjetlije nijanse od vrha prema dnu, zajedno s prirodnim svjetlom koje prodire u prostor, čime se stvara homogena i široka unutrašnjost.

Gotovo je iznenađujuće što, kad se vozilo uključi jednostavnim dodirom prstom, uopće postoje bilo kakvi zasloni – osim u obliku projekcija na drvenim površinama ispod vjetrobranskog stakla. Ovisno o statusu vožnje – bez obzira na to je li riječ o manualnoj vožnji pomoću kola upravljača ili 4. razini automatizirane vožnje – one se raspodjeljuju duž cjelokupne širine unutrašnjosti ili se segmentiraju za vozača i suvozača. Sve informacije koje su potrebne tijekom vožnje vidljive su u ultra preciznoj rezoluciji.

Audi urbansphere concept - interijer

Sjedala

Četiri zasebna sjedala u dva reda putnicima nude luksuznu i prvorazrednu udobnost. Sjedala u stražnjem dijelu vozila nude posebno izdašne dimenzije te cijeli niz opcija za prilagodbu. U modusima Relax i Entertain naslon za leđa može se nagnuti do 60 stupnjeva, dok se istovremeno proširuju nasloni za noge. Nasloni za ruke smješteni u sredini i integrirani u bočne dijelove sjedala te nasloni za ruke u vratima stvaraju ugodan osjećaj sigurnosti. Sjedala su također prilagođena promjenjivim potrebama za socijalizacijom putnika na cijeli niz načina. Dok razgovaraju, putnici se mogu okrenuti jedni prema drugima na zakretnim sjedalima. S druge strane, oni koji žele prostor za sebe mogu ograditi svoje područje za glavu od osobe koja sjedi pokraj njih upotrebom pregrade za privatnost koja je ugrađena iza naslona za glavu. Također, svako sjedalo ima vlastitu zvučnu zonu sa zvučnicima u području naslona za glavu. Pojedinačni monitori također su ugrađeni u naslone prednjih sjedala.

Održivost

Brojni materijali u unutrašnjosti koncepta Audi urbansphere, kao što su grabovi furniri, potječu iz održivih izvora. Drveni materijal omogućava da se iskoriste stabla koja su rasla u blizini lokacije, pri čemu se može iskoristiti cjelokupno deblo. Tijekom postupka obrade proizvođači ne upotrebljavaju nikakve kemijske tvari.

Obloga sjedala izrađena je od materijala ECONYL®, recikliranog poliamida. Ovaj materijal također se može reciklirati nakon upotrebe u vozilu – bez ikakva gubitka kvalitete. Činjenica što se dotični materijali ugrađuju zasebno također ima važnu ulogu u mogućnosti njihova recikliranja jer bi se njihovim miješanjem drastično smanjio potencijal za recikliranje. Viskozna tkanina od bambusa upotrebljava se u naslonima za ruke u stražnjem dijelu vozila. Bambus raste brže od običnog drva i izolira velik dio ugljika, a usto mu za rast nisu potrebni herbicidi ni pesticidi.

Audi urbansphere concept - eksterijer - vrata

Pogonski sustavi

Tehnološka platforma koncepta Audi urbansphere – PPE („Premium Platform Electric”) – dizajnirana je ekskluzivno za električne pogonske sustave s baterijom te stoga iskorištava sve prednosti ove tehnologije. Ključni element platforme PPE jest baterijski modul smješten između osovina, koji – baš kao i u konceptnom vozilu Audi grandsphere – ima energetski kapacitet od oko 120 kWh. Marka Audi uspjela je postići ravan dizajn baterije iskorištavanjem gotovo cjelokupnog međuosovinskog razmaka vozila.

Dva elektromotora u konceptnom vozilu Audi urbansphere u stanju su isporučiti ukupnu izlaznu snagu od 295 kW te sistemski okretni moment od 690 Nm. To su impresivne vrijednosti koje se ne iskorištavaju često u cijelosti tijekom vožnje u okviru kretanja gradskim prometom. Međutim, Audi urbansphere i dalje je opremljen stalno dostupnim quattro pogonom na sve kotače – ključnom značajkom za modele s vrhunskim performansama marke Audi. Ovo konceptno vozilo sadrži elektromotor na prednjim i stražnjim osovinama koji, putem elektroničke koordinacije, po potrebi implementiraju stalno dostupni pogon na sve kotače, a to se, prije svega, pozitivno odražava na potrošnju i doseg vozila. Inovativna je značajka što se motor na prednjoj osovini po potrebi može deaktivirati radi smanjenja trenja, a time i potrošnje energije, tijekom vožnje u praznom hodu.

Punjenje

Samu jezgru pogonskog sustava predstavlja tehnologija punjenja snage 800 V. Ona osigurava da se baterija može puniti snagom do 270 kW na stanicama za brzo punjenje unutar najkraćeg vremena. S obzirom na to, vremena punjenja približavaju se onima konvencionalnog zaustavljanja za punjenje vozila s pogonom na motor na izgaranje jer je svega deset minuta dovoljno za punjenje baterije do razine dovoljne da bi vozilo moglo prijeći više od 300 kilometara. Također, baterija, koja ima kapacitet veći od 120 kWh može se napuniti od 5 % do 80 % za manje od 25 minuta. To znači da se može očekivati doseg do 750 kilometara u skladu s WLTP standardom – čak i kada se vozilo upotrebljava za energetski intenzivnije gradske i kraće vožnje, u pravilu je moguće izbjeći neočekivane potrebe za zaustavljanjem radi punjenja.

Ovjes

Prednji kotači povezani su osovinom s pet spona koja je posebno optimizirana za električna vozila. U stražnjem dijelu vozila nalazi se osovina s više spona koja je, baš kao i prednja, proizvedena od lakog aluminija. Unatoč međuosovinskom razmaku dugačkom 3,40 metara, stražnji kotači s mogućnošću upravljanja pružaju izvrsnu mogućnost manevriranja. Audi urbansphere koncept, baš kao i njegov najbliži rođak, model grandsphere, opremljeno je tehnologijom Audi adaptive air suspension – jednokomornim zračnim ovjesom s poluaktivnom kontrolom amortizera. Ta tehnologija nudi vrhunski komfor, ne samo na gradskim autoputovima, već i na neravnom, često zakrpanom asfaltu gradskih cesta, i to bez zamjetnog kretanja karoserije.

 

Za sve dodatne informacije obratite nam se s povjerenjem.

 

Direktan kontakt:

Audi centar Sesvete

Adresa: Ljudevita Posavskog 7a, Sesvete

Kontakt: Matej Golub, Voditelj prodaje vozila Sesvete

Telefon: 098 254 809

E-mail: matej.golub@autozubak.hr

 

Audi centar Osijek

Adresa: Martina Divalta 326, Osijek

Kontakt: Ivana Vukašinović, Voditeljica prodaje vozila Osijek

Telefon: 098 418 477

E-mail: Ivana.Vukasinovic@autozubak.hr

 

* Sve iskazane cijene su informativnog karaktera i podložne promjenama. Slike su informativnog karaktera.