Audi

Audi Q8 e-tron

Premium proizvođač zakoračio je u doba elektromobilnosti uz Audi e-tron 2018. Novi Audi Q8 e-tron sada se nadovezuje na priču o uspjehu tog električnog pionira.

Audi Q8 e-tron

Audi Q8 e-tron eksterijer

Audi Q8 e-tron i Q8 Sportback e-tron na prvi se pogled mogu identificirati kao potpuno električni modeli zahvaljujući novom dizajnu prednjeg i stražnjeg dijela koji sustavno govori električnim jezikom Audi dizajna. Kao prestižno električno SUV vozilo marke Audi, Q8 e-tron predstavlja novi korporativni identitet dizajna vanjskog izgleda vozila koristeći se dvodimenzionalnim dizajnom četiri prstena. Nova je i oznaka modela s Audi logotipom na B-stupu.

Digitalna matrix LED prednja svjetla

Q8 e-tron u dodatnoj opremi dolazi s digitalnim matrix LED prednjim svjetlima. Tijekom vožnje na autocesti, orijentacijsko svjetlo označava položaj vozila u voznom traku i pomaže vozaču da ostane zaštićen u sredini u uskim prostorima. Dostupne su i tri nove značajke: poboljšane informacije o prometu, osvjetljenje voznog traka sa žmigavcem i orijentacijsko svjetlo za vožnju na seoskim cestama.

Dodatno poboljšana aerodinamika

Pri dizajniranju modela Audi Q8 e-tron, tema aerodinamike bila je prioritet. To je rezultiralo smanjenjem koeficijenta otpora s 0,26 na 0,24 cw za Q8 Sportback e-tron i s 0,28 na 0,27 cw za Q8 e-tron. Spojleri kotača postavljeni na donjem dijelu vozila pomažu u preusmjeravanju protoka zraka oko kotača. Spojleri na prednjoj osovini su povećani, a Audi Q8 Sportback e-tron sada ima spojlere i na stražnjim kotačima. Kod modela SQ8 Sportback e-tron spojleri su postavljeni samo na stražnjoj osovini. Po prvi put model marke Audi u području oko rešetke ima sustav samozatvaranja s električnim letvicama koje automatski zatvaraju hladnjak. Taj sustav dodatno optimizira protok zraka na prednjem dijelu vozila i sprječava neželjene gubitke.

Interijer

Stakleni panoramski krovni otvor čini unutrašnjost svjetlijom i pojačava osjećaj prozračnosti i otvorenosti. Stakleni se elementi otvaraju i zatvaraju elektronički. Upravljanje zaslonima za sunce za zatamnjivanje jednako je praktično. Kada je otvoren, dvodijelni stakleni krov poboljšava klimu u unutrašnjosti zahvaljujući učinkovitoj ventilaciji. Integrirani deflektor vjetra također smanjuje buku. Kao alternativu standardnom dvozonskom klima-uređaju Audi također nudi komforni automatski klima uređaj s 4 zone i paket kvalitete zraka. Trostupanjska ventilacija osigurava udobno sjedenje, čak i na visokim vanjskim temperaturama. Individualna konturna sjedala sprijeda podesiva po visini najistaknutiji su element dodatne opreme interijera. Uz pneumatsko namještanje sjedala i naslona, mogu se naručiti i s funkcijom masaže. Novi dodaci uključuju svjetlosmeđe orahovo drvo i održivi tehnički materijal izrađen djelomično od recikliranih PET boca.

Zasloni visoke rezolucije osjetljivi na dodir i govorne naredbe

Poput svih modela marke Audi luksuzne klase, Q8 e-tron opremljen je operativnim sustavom MMI touch response. Njegova dva velika zaslona visoke rezolucije – gornji s dijagonalom od 10,1 inča i donji s dijagonalom od 8,6 inča – zamjenjuju gotovo sve konvencionalne prekidače i gumbe. Osim upravljanja pomoću dva dodirna zaslona, velik se broj značajki može aktivirati govornim naredbama normalnim govorom. Koncept digitalnog zaslona i upravljanja u modelu Audi Q8 e- tron zaokružuje serijski Audi virtualni kokpit s HD rezolucijom. Specifična grafika prikazuje sve važne aspekte električne vožnje, od snage punjenja do dosega. Na zahtjev je moguće dodati head- up zaslon. Na hrvatskom će tržištu Audi Q8 e-tron u serijskoj opremi biti opremljen s MMI navigacijskim sustavom plus. Njegov medijski centar podržava standard za brzi prijenos podataka LTE Advanced i ima integrirani WiFi hotspot za mobilne uređaje putnika. Navigacijski sustav inteligentno preporučuje odredišta na temelju prethodnih ruta.

audi-q8-e-tron-interijer

Novi Audi Q8 e-tron dimenzije

Uz dužinu vozila od 4.915 metara, širinu od 1.937 metara i visinu od 1.619 metara za Sportback te 1.633 metra za SUV vozilo, Q8 e-tron nudi maksimalnu količinu prostora i udobnosti. Modeli SQ8 e-tron i SQ8 Sportback e-tron su po dva milimetra niži i 39 milimetara širi. Međuosovinski razmak od 2.928 metara osigurava puno prostora za noge i na stražnjim sjedalima. Ima velik prtljažnik od 569 litara za SUV vozilo i 528 litara za Sportback. Dostupne su i 62 litre u prednjem prostoru za odlaganje, tzv. “frunk”.

Tri varijante pogona

Za oba oblika karoserije moguće je odabrati tri varijante električnog pogona na sve kotače. S dva motora, osnovni modeli Audi Q8 50 e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) i Audi Q8 50 Sportback e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 23,7-19,5 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) generiraju 250 kW u modusu boost i okretni moment od 664 Nm uz doseg do 491 km (SUV) i do 505 km (Sportback) prema WLTP-u.

S dva motora, Audi Q8 55 e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 24,4-20,6 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) i Audi Q8 55 Sportback e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi):
– (NEDC); 24,1-19,9 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) generiraju 300 kW u modusu boost i okretni moment od 664 Nm. Njihov doseg iznosi do 582 km za SUV vozilo i 600 km za Sportback prema WLTP-u. Njihova maksimalna brzina, i ona modela Q8 50 e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 24,0-20,1 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0), ograničena je na 200 km/h.

Modele na vrhu ponude Audi SQ8 e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) i Audi SQ8 Sportback e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 27,0-23,5 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0) pogone tri motora. Njihova snaga u boost modusu iznosi do 370 kW uz okretni moment od 973 Nm.

Doseg S modela je do 494 km za SUV vozilo i do 513 km za Sportback. Njihova je maksimalna brzina ograničena na 210 km/h.

Baterija - Veći kapacitet i bolja snaga punjenja

Postoji mogućnost odabira dviju baterija. Baterija modela Q8 50 e-tron ima kapacitet pohrane od 89 neto kWh (95 bruto kWh), dok snažnije verzije modela Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron imaju 106 neto kWh (114 bruto kWh). Zahvaljujući prilagodbi sustava upravljanja baterijom, povećan je i kapacitet baterije koji mogu upotrebljavati kupci. Na stanici za punjenje velike snage, Audi Q8 50 e-tron postiže maksimalnu snagu punjenja od 150 kW. Kod modela Q8 55 e-tron i SQ8 e-tron, maksimalna se snaga povećava do 170 kW. Velika baterija može se napuniti od deset do 80 posto tijekom otprilike 31-minutnog zaustavljanja radi punjenja – u idealnim uvjetima to odgovara dosegu do 420 kilometara (prema WLTP-u). Na AC stanici za punjenje ili wallboxu, Audi Q8 e-tron puni se pri do 11 kW. Audi nudi opcijsko AC punjenje snage do 22 kW.

U idealnim se uvjetima Audi Q8 50 e-tron može potpuno napuniti za oko devet sati i 15 minuta (22 kW: oko četiri sata i 45 minuta) korištenjem izmjenične struje. Za veliku bateriju to iznosi oko 11 sati i 30 minuta pri 11 kW i šest sati pri 22 kW. Nova usluga punjenja Audi Charging, koja bi trebala biti predstavljena 2023. i koja će u budućnosti zamijeniti postojeću uslugu punjenja e-tron, omogućit će praktičan pristup na oko 400.000 javnih stanica za punjenje diljem Europe. e-tron planer rute pruža pouzdanu podršku pri traženju stanica za punjenja na vašoj ruti.

audi-q8-e-tron-sb-eksterijer

Pogon - Izmijenjeni motor stražnje osovine i električno vektoriranje okretnog momenta za bolju dinamiku

Za novi je Audi Q8 e-tron izmijenjen koncept asinkronog motora na stražnjoj osovini. Umjesto 12 zavojnica koje generiraju elektromagnetsko polje, sada ih je 14. Zahvaljujući tome motor stvara jače magnetsko polje sa sličnom ulaznom električnom energijom, što zauzvrat omogućuje veći okretni moment. Ako to nije potrebno, elektromotor zahtijeva manje energije za stvaranje okretnog momenta. Time se smanjuje potrošnja i povećava doseg. S modelom S iz serije e-tron, Audi je po prvi put u masovnoj proizvodnji upotrijebio koncept s tri motora. To je poboljšano za novi SQ8 e-tron (kombinirana potrošnja električne energije u kWh/100 km (62,1 mi): – (NEDC); 28,0-24,6 (WLTP); kombinirane CO2 emisije u g/km: 0). Na prednjoj osovini radi električni motor od 124 kW. Na stražnjoj osovini nalaze se dva električna motora, svaki snage od 98 kW i posebno pokreću po jedan stražnji kotač. To omogućuje povećanu snagu do 370 kW. Oba stražnja motora mogu distribuirati pogonski moment između oba kotača unutar djelića sekunde.

Ovjes

Novi Audi Q8 e-tron u serijskoj opremi dolazi sa zračnim ovjesom i oprugama s kontroliranom amortizacijom. Razmak vozila od tla može se mijenjati za ukupno 76 milimetara, ovisno o situaciji u vožnji. Postavke zračnog ovjesa vozila prilagođene su radi optimizacije bočne dinamike vozila. Nadalje, njegov elektronički program stabilizacije (ESC) omogućit će još veću sposobnost manevriranja u budućnosti – posebno u uskim zavojima. Audi Q8 e-tron u njima se kreće s osjetno većom agilnošću zahvaljujući izmijenjenom progresivnom upravljaču. Prijenosni omjer upravljačkog sustava izmijenjen je tako da upravljač reagira puno brže, čak i pri delikatnim pokretima upravljača. Učinak izravnog omjera upravljanja podupiru krući ležajevi ovjesa na prednjoj osovini. Pokreti upravljača time se izravnije prenose na kotače, a poboljšane su i povratne informacije o reakcijama upravljanja. Svi su sustavi upravljanja voznog postroja prilagođeni, no i dalje ostaju uravnoteženi i savršeno usklađeni – vjerni Audi DNK-u.

audi-q8-e-tron-sb-eksterijer1

Uvođenje na tržište u proljeće 2023.

Uvođenje na tržište novih modela Audi Q8 e-tron i Audi Q8 Sportback e-tron, koji će biti dostupni za narudžbu od sredine studenog, planirano je za kraj veljače 2023. u Hrvatskoj i na najvažnijim europskim tržištima.