Svjetska premijera novog Multivana

Automobilski stil života osvaja budućnost

11.06.2021

Serija ikona: karizmatični dizajn novog Multivana preuzima DNK svojih legendarnih prethodnika

  • Isključivo električni pogon u gradu: novi Multivan debitira kao prvi Bulli s plug-in hibridnim pogonom
  • Automatska promjena stupnjeva prijenosa: svi modeli Multivana serijski su opremljeni automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG)
  • Veća razina udobnosti i sigurnosti: uz „IQ.DRIVE Travel Assist” Multivan prvi put omogućuje djelomično automatiziranu vožnju
  • Novi Multivan na tržište dolazi u početkom iduće godine kao standardna i duga verzija
  • Lakši za čak 25 posto: pojedinačna sjedala u stražnjem dijelu vozila mogu se varijabilno rasporediti pomoću novog sustava vodilica
  • Višenamjenski alat: novi stražnji stolić može se pomicati između svih redova sjedala i upotrebljavati kao središnja konzola sprijeda
  • Nova digitalna shift-by-wire tehnologija: digitalizirana unutrašnjost stvara više prostora za vozača i suvozača

Samo nekolicina aktualnih automobila posjeduje kultni status, a jedan od njih je monovolumen: Multivan. Proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila sada predstavlja potpuno redizajniranu generaciju najprodavanijeg modela u sklopu svjetske premijere. Novi Bulli prvi se put temelji na modularnoj poprečnoj platformi (MQB). Time monovolumen čini velik iskorak u području tehnologije: od sada plug-in hibrid predstavlja novitet u pogonskom programu; time Multivan privremeno postaje vozilo s nultom stopom emisije. K tomu se u seriju uvodi nova faza razvoja najsuvremenijih sustava potpora i rukovanja te infotainment sustava. Napredak u području sigurnosti tijekom sudara također je maksimalan. Jedinstveni DNK dizajna modela Bulli doživio je evolucijski razvoj: nijedan drugi monovolumen ne proizvodi se više od 70 godina niti se vizualno dotjeruje iz generacije u generaciju poput pravog dijamanta. Zbog toga je novi Multivan odmah prepoznatljiv kao potomak legendarnog modela „T1”.

Svjetskom premijerom sedme generacije modela Bulli proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila predvodi ulazak u novo doba. Riječ je o desetljeću koje će biti obilježeno kompleksnom elektrifikacijom pogona i početkom automatizirane vožnje. U tom kontekstu, spektar modela Bulli ubuduće će biti podijeljen na tri stupa: serije Multivan, Transporter 6.1 i serijske verzije modela ID.BUZZ koji se uvodi od 2023. godine. Svaki od ovih stupova ima značajnu ulogu: model „T6.1” ostaje stručnjak za upotrebu u poslovne svrhe kao Transporter i Caravelle, dok u izvedbi California predstavlja ikonu među vozilima za kampiranje. Dva modela na isključivo električni pogon, lifestyle monovolumen ID.BUZZ i Transporter ID. BUZZ Cargo prilagođen urbanom svijetu, u budućnosti će osvajati nove segmente. Za razliku od njih, novi će Multivan od ove godine preuzeti ulogu vrlo nadarenog svestranog talenta: u verziji kao Multivan eHybrid s plug-in hibridnim pogonom privremeno će postati vozilo s nultom stopom emisije; istovremeno je pogodan kao monovolumen za duga putovanja zahvaljujući suverenom ukupnom dosegu. Volumen prtljažnika od 4053 litre dovoljan je za bilo koju selidbu i bilo koju sportsku opremu, osim zračnih jedrilica i jedrilica za more. A zahvaljujući opterećenju prikolice od čak 2000 kg novi Multivan može čak i njih podnijeti. Nova generacija Multivana na tržištu će se pojaviti početkom iduće godine.

Multi Utility Vehicle – jedan monovolumen, brojne mogućnosti

S monovolumenom dostupnim sa sustavom od čak sedam sjedala i trima linijama opreme „Multivan”, „Life” i „Style”, proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila prenosi poseban automobilski stil života u umreženu i digitaliziranu sadašnjost i budućnost. Višenamjensko vozilo (eng. Multi Utility Vehicle, MUV), koncipirano prvenstveno za obitelji i aktivne sportske ljude, uklapa se u bezbroj scenarija mobilnosti zahvaljujući potpuno novorazvijenom sustavu sjedala i teretnog prostora. To vrijedi utoliko više što će proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila istodobno s osnovnim modelom također ponuditi novi Multivan kao produženu verziju s još većim teretnim prostorom. Osim toga, predviđa se da će novi Bulli također proširiti svoje tržišne udjele kao poslovni monovolumen i ekskluzivno shuttle prijevozno sredstvo zahvaljujući svojoj svestranosti i visokokvalitetnoj unutrašnjosti koja podsjeća na lounge.

Bez lokalnih emisija – prvi Multivan s plug-in hibridnim pogonom

Jedan od najvažnijih fiksnih parametara u specifikacijama bilo je lansiranje novog Multivana na tržište s plug-in hibridnim sustavom, za razliku od prethodnog modela. Razlog: samo ova vrsta pogona usklađuje gradsku vožnju bez emisija s vrlo velikim dosezima i malom ukupnom potrošnjom. Multivan s plug-in hibridnim pogonom nosi dodatnu oznaku eHybrid. Sistemska snaga e-motora i benzinskog turbomotora (TSI) iznosi 160 kW / 218 KS.

Zahvaljujući litij-ionskoj bateriji sa sadržajem energije od 13 kWh Multivan eHybrid svladava tipične dnevne udaljenosti na isključivo električni pogon. U Njemačkoj je, primjerice, prema istraživanju1 njemačkog Saveznog ministarstva za promet i digitalnu infrastrukturu 95 posto svih dnevnih vožnji automobilom kraće od 50 kilometara. Plug-in hibridni pogon koncipiran je tako da se Multivan eHybrid standardno pokreće na isključivo električni pogon i tako automatski prelazi prije svega kratke udaljenosti bez lokalnih emisija. Štedljivi TSI uključuje se samo pri brzini većoj od 130 km/h.

Tri četverocilindrična motora – dva benzinska turbomotora i jedan turbodizelski motor

Osim s plug-in hibridnim pogonom, Multivan s prednjim pogonom također će biti dostupan s dvama četverocilindričnim benzinskim turbomotorima. Njihova snaga iznosi 100 kW / 136 KS i 150 kW / 204 KS. Četverocilindrični turbodizelski motor (TDI) snage 110 kW / 150 KS upotpunit će ponudu sljedeće godine.

Automatska promjena stupnjeva prijenosa – novi Multivan uvijek je opremljen DSG mjenjačem

Sve verzije pogona serijski su povezane s automatiziranim mjenjačem s dvije spojke (DSG). 6-stupanjski DSG mjenjač (DQ400E) modela eHybrid posebno je razvijen za plug-in hibridni pogon i čini sistemsku jedinicu s e-motorom. Za TSI verzije i TDI verziju koja se kasnije uvodi upotrebljavat će se 7-stupanjski DSG mjenjač. Stupnjevi prijenosa u Multivanu prvi se put prebacuju pomoću tehnologije „by wire”, i to vrlo jednostavno pomoću male DSG tipke za mijenjanje stupnjeva prijenosa na instrumentima.

Djelomično automatizirana vožnja – prvi Bulli sa sustavom „IQ.DRIVE Travel Assist” Spektar sustava potpora značajno je proširen. Ovisno o opremi dostupno je više od 20 sustava. U sklopu serijske opreme uvijek dolaze, između ostalog, Car2X (serijski lokalni sustav upozorenja), sustav nadzora okoline „Front Assist” uključujući City funkciju kočenja u nuždi, potpora za izbjegavanje prepreka s novom potporom za skretanje, sustav prepoznavanja prometnih znakova, potpora zadržavanja vozila na voznom traku „Lane Assist” i uređaj za reguliranje brzine. Jedan od inovativnih novih sustava je „IQ.DRIVE Travel Assist”, koji omogućuje djelomično automatiziranu vožnju od 0 do 210 km/h. Uz „IQ.DRIVE Travel Assist” nova prediktivna automatska regulacija razmaka „ACC” i sustav „Lane Assist” stapaju se u novi sustav koji značajno usavršava udobnost i sigurnost na srednjim i dugim dionicama.

Karizmatičan vanjski dizajn – DNK najpoznatijeg dizajna monovolumena na svijetu Dizajn je nov, a opet „tipičan za Multivan”. Ostao je jedinstven jer je porijeklo serije jedinstveno. „Novi Multivan evidentno posjeduje gene najpoznatijeg dizajna monovolumena na svijetu”, kaže Albert Kirzinger, glavni dizajner proizvođača Volkswagen Gospodarska vozila. Očito je da DNK prethodnika presudno utječe na dizajn novog Multivana. Kirzinger: „Uvelike smo unaprijedili prepoznatljivi karakter ove ikone, pri čemu smo ipak ostali vjerni tipičnoj liniji modela Bulli. Tako, primjerice, svjesno preuzimamo vodoravnu karakternu liniju modela T3 koja uokviruje karoseriju.” Ta karakterna linija u novom Multivanu ukrašena je aplikacijom u kromiranoj izvedbi od linije opreme„ Style”. Taj kontrast boja u odnosu na vanjsku boju još više naglašava karakternu liniju nego kod modela T3 – treće generacije modela Bulli i istovremeno prve generacije Multivana. Ako se novi Multivan naruči s lakiranjem u dvije boje, karakterna će linija također međusobno razdvojiti područja boja.

Novi monovolumen također preuzima stilski element modela T4, a time i druge generacije Multivana: poklopac motora koji je upečatljivo povučen prema naprijed ispod vjetrobranskog stakla. Albert Kirzinger dodaje: „DNK svestrane povijesti T[1]modela živi dalje – u potpuno novom Multivanu, koji je na prvi pogled ipak tipičan Bulli i koji se odlikuje simpatičnim prednjim dijelom snažnog karaktera te jasnim, bezvremenskim dizajnom.”

Markantne dimenzije – veći međuosovinski razmak, širina i dužina

Proporcije novog Multivana nisu ostale iste. U odnosu na prethodni model osnovna je verzija produžena i proširena. Proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila istovremeno je neznatno smanjio visinu, i to uz gotovo identičnu ili čak poboljšanu maksimalnu unutrašnju visinu s novim panoramskim staklenim krovom. Novi Multivan bez opcijskih električno priklopivih vanjskih zrcala širok je 1941 mm (+37 mm u odnosu na Multivan 6.1), dugačak 4973 mm (+69 mm) i visok do 1903 mm (-47 mm). Međuosovinski razmak iznosi 3124 mm (+124 mm). Multivan je ponovno dostupan u dugoj verziji. Njezina dimenzija između branika uz isti međuosovinski razmak iznosi 5173 mm; time je za 131 mm kompaktnija od prethodne verzije.

Nove značajke: automatsko otvaranje i interaktivno svjetlo

Karoserija Multivana nije samo redizajnirana već je i tehnički iznova osmišljena. Tako je, primjerice, u modelu Bulli prvi put moguće otvoriti opcijski električni stražnji poklopac pomoću upravljanja gestama („Easy open & close”) jednostavnim pokretom noge. Ista značajka predstavlja novitet i u kombinaciji s kliznim vratima koja su serijski opremljena električnim otvaranjem i zatvaranjem od verzije opreme „Style”. Funkcija je opcijski dostupna za verzije „Multivan” i „Life” – obje s dvojim manualnim kliznim vratima u sklopu serijske opreme („Life”: uključujući pomoći pri zatvaranju kliznih vrata i stražnjeg poklopca). Uz pomoć funkcije „Easy open” električna klizna vrata izvana se također mogu otvoriti pokretom noge; osim odgovarajućim prekidačima u ručicama, otvaranje i zatvaranje iznutra moguće je također pomoću tipki u instrumentnoj ploči s desne strane infotainment sustava.

Još jednu novost za Multivan predstavljaju interaktivna „IQ.LIGHT – LED matrix glavna svjetla”, koja su također opcijski dostupna kao alternativa serijskim LED glavnim svjetlima. Opseg funkcija „IQ.LIGHT – LED matrix glavnih svjetala” uključuje sustav „Dynamic Light Assist” (trajna duga svjetla bez zasljepljivanja prometa iz suprotnog smjera) i „Dinamično svjetlo za vožnju zavojima” (precizna osvijetljenost zavoja). U slučaju „IQ.LIGHT – LED matrix glavnih svjetala” dostupan je još jedan vanjski novitet: osvijetljena LED poprečna kopča u rešetci hladnjaka kao dodatni element svjetala za dnevnu vožnju. Verzija opreme „Style” u pravilu je opremljena osvijetljenom poprečnom kopčom rešetke hladnjaka. Svi novi modeli Multivana također su serijski opremljeni LED stražnjim svjetlima.

Unutrašnjost Multivana – varijabilnija i digitaliziranija nego ikad prije

Prva generacija Multivana oduvijek je utjecala na koncept unutrašnjosti svojih nasljednika. To se također odnosi na novi Multivan: motor modela T3 bio je smješten u stražnjem dijelu vozila, a ne sprijeda, kao što je to slučaj od modela T4 nadalje. To je rezultiralo vrlo kratkim prednjim prevjesom kod modela T3. Vozač je zbog toga imao osjećaj da sjedi na prednjoj osovini u modelu T3. Prednji dio vozila malo je produžen iz sigurnosnih razloga nakon prelaska na prednji motor u modelu T4, a potom i u svakoj sljedećoj generaciji, dok se vozač istodobno pomaknuo prema natrag. Međutim, osjećaj dok sjedite koji je tipičan za Multivan i dalje je zadržan – u svakom trenutku. A to je slučaj i s novim modelom: povišeni položaj sjedenja, osjetno pomaknut prema naprijed i zapravo sigurniji nego ikad.

Poput vanjskog dizajna, iznova je dizajnirana i cijela unutrašnjost. To također uključuje instrumentnu ploču – ergonomski osmišljenu i umreženu izvedbu zaslona. Serijski je opremljena digitalnim cockpitom („Digital Cockpit”) i infotainment sustavom „Ready 2 Discover”. Uvijek integrirane: online usluge „We Connect” i „We Connect Plus” (posljednje s vremenski ograničenim vremenom korištenja, nakon čega se mogu produžiti uz plaćanje). Većina elemenata za rukovanje koncipirana je u obliku digitalnih dodirnih površina i tipki. Pritom je važno da proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila ciljano upotrebljava digitalnu tehnologiju kako bi dodatno usavršio tipičnu svakodnevnu praktičnost modela Bulli. Jedan od primjera je prolaz iz prednjeg prema stražnjem dijelu vozila: Multivan nikada neće biti opremljen klasičnom središnjom konzolom koja seže u unutrašnjost jer ovaj praktičan, neophodan i tipičan prolaz s njom ne bi bio moguć. Iz tog razloga ni u novom Multivanu nema središnje konzole. Štoviše, kao što je ranije spomenuto, prvi je put opremljen digitalnom tehnologijom shift-by-wire za serijske automatizirane mjenjače s dvije spojke koja zauzima vrlo malo mjesta. Parkirnom se kočnicom također upravlja električno. Oba rješenja stvaraju još više prostora za prolazak između vozačevog i suvozačevog sjedala.

Novi sustav vodilica – lagana stražnja sjedala i multivarijabilni stolić

Iako do sada nisu postojale u Multivanu, mogućnosti odlaganja u središnjoj konzoli vrlo su praktične. Baš poput stolića u stražnjem dijelu vozila koji je bio u ponudi za sve dosadašnje generacije Multivana. S obzirom na tu činjenicu, proizvođač Volkswagen Gospodarska vozila jednostavno je iznova osmislio i kombinirao ove dvije značajke. Tako je nastao višenamjenski stolić integriran u sustav vodilica sjedala, koji je također iznova koncipiran. Zahvaljujući inovativnoj tehnologiji zaključavanja ova se višenamjenska značajka može upotrebljavati kao središnja konzola između vozačevog i suvozačevog sjedala ili kao preklopivi stolić s držačima za napitke i spremnicima za odlaganje u drugom i trećem redu sjedala.

Multivan je simbol mogućnosti upravljanja prostorom – oduvijek. Taj se prostor u novom Multivanu može iskoristiti bolje nego ikad prije. I to iz nekoliko razloga: s jedne strane, u stražnjem dijelu vozila postoje samo pojedinačna sjedala – stražnja klupa u trećem redu sjedala je ukinuta. S druge strane, nova pojedinačna sjedala u drugom i trećem redu sjedala, opremljena praktičnim preklopivim stolićima, lakša su za čak 25 posto. Ovisno o opremi i položaju u stražnjem dijelu vozila, njihova težina iznosi između 23 i 29 kg. Stoga ih je sada još lakše demontirati i montirati te fleksibilno rasporediti u unutrašnjosti pomoću novog sustava vodilica. Budući da je stražnja klupa s tri sjedala ustupila mjesto pojedinačnim sjedalima, prvi je put moguće jednostavno ukloniti samo sjedala s jedne strane u stražnjem dijelu vozila, primjerice radi prijevoza skupih električnih bicikala. Tako možete individualno odlučiti o tome kako ćete rasporediti sustav od maksimalno pet sjedala u stražnjem dijelu vozila. Ponuda pravog rješenja za svaki transport – upravo to je tipična karakteristika Multivana. S obzirom na to da su vodilice opremljene električnim priključkom, bočna stražnja sjedala opcijski se mogu opremiti grijanjem sjedala. Tako je moguće realizirati i važni sustav za prepoznavanje zauzetosti sjedala koji vozaču omogućuje da vidi jesu li putnici u stražnjem dijelu vozila vezani. Signal se pritom prenosi bežično.

Prostorni div – zapremina između 469 i 4053 litre

Kada se natovari do krova iza trećeg reda sjedala, u osnovnu verziju Multivana može stati 469 litara prtljage; kada se natovari iza drugog reda sjedala, zapremina se povećava na 1844 litre (1850 litara s panoramskim staklenim krovom). Ako se iskoristi puni volumen utovara do krova iza prvog reda sjedala, zapremina iznosi 3672 litre. Odgovarajuće dimenzije za produženu verziju karoserije iznose 763, 2171 i 4005 litara (4053 litre s panoramskim staklenim krovom).

Obasjan svjetlošću – prvi Multivan s panoramskim staklenim krovom

Novost u Multivanu predstavlja opcijski dostupan dvodijelni panoramski stakleni krov, koji vam omogućuje da noću gledate u zvjezdano nebo ili svjetla velegrada. Za razliku od toga, danju će sunce obasjati unutrašnjost svjetlošću kroz prozirni krov; takozvani „LowE” premaz (staklo niske emisije / termoizolacijsko staklo) na višeslojnom sigurnosnom staklu pritom smanjuje toplinsko zračenje za 44 posto. Prednja prozirna površina široka je 913 mm i dugačka 403 mm; iznad drugog reda sjedala ovaj je svijetli pogled širok između 900 i 910 mm i dugačak impresivna 1284 mm. Inače, Multivan s panoramskim staklenim krovom ima još veću maksimalnu unutrašnju visinu u sredini u odnosu na svog prethodnika. Ambijentalno osvjetljenje, koje je dostupno opcijski odnosno ovisno o opremi, također pruža poseban svjetlosni ugođaj.

Jedinstven – Multivan prenosi stil života u novi vijek

Novi Multivan najprogresivniji je Multivan svih vremena. Dizajniran je za vozače koji biraju karizmatični dizajn, maksimalnu fleksibilnost, inteligentna rješenja detalja, umrežene zabavne sadržaje, inteligentne sustave potpora i najnoviju pogonsku tehnologiju. Pogonsku tehnologiju koja ekonomično savladava duge dionice i koja pritom proizvodi vrlo niske emisije štetnih tvari odnosno omogućuje vožnju bez lokalnih emisija u urbanim područjima u plug-in hibridnoj varijanti. Novi Multivan pritom prenosi automobilski stil života u novi vijek. Stoga ovaj model ostaje monovolumen za ljude u pokretu, obitelji, sportaše, radoznale osobe i osobe koje često putuju.