Novosti
Volkswagen T-Roc 1.0 TSI
Hrabro drukčiji od drugih
Objavljeno: 12.2.2018.

T-Roc je izvana vrlo netipičan Volkswagen jer djeluje razigrano, moderno, u skladu je s trendovima i ni po čemu ne daje naslutiti da je ispod kože onaj pravi klasični Volkswagen - čvrst, dobre izrade i vrlo udoban, s ovjesom koji nudi izvrstan balans između dinamike i komfora. Na prvi pogled nije se teško zaljubiti čak i onima koji su do sada kritizirali Volkswagen da mu modeli nisu dovoljno uzbudljivi. Maleni T-Roc pravi je izazivač i, ako ga stavimo u kontekst životne situacije, ušao je u ring i svom snagom udario tamo gdje konkurenta najviše boli - on je klasični Volkswagen u tijelu modernog Crossovera.

Dizajn je stvar ukusa, ali ne možete reći da T-Roc nije magnetski privlačan. Ima formu SUV-a, visok je na ovjesu, bočna istaknuta linija od žmigavca do stražnjih lampi daje mu ozbiljniji izgled i fino lomi svjetlo koje upija metalizirana žuta boja kurkume s kojom i golemi Arteon izgleda neodoljivo. Pogledate li zazore na vratima od svega tri milimetra, bit će vam jasno da je razina izrade baš kao i kod svih ostalih Volkswagena, bez obzira što je T-Roc klasno najmanji SUV u Volkswagenu. Rađen je na MQB platformi pa pitanje "je li ispod Polo?" ima jednostavan odgovor: da, ispod je Polo. Ali i Passat. Upravo se to kod svih novih Voklswagena osjeti - nevjerojatna sličnost u vožnji zbog koje nećete biti sigurni koji model vozite... veliki ili mali, skuplji ili jeftiniji... sve zahvaljujući MQB platformi.

Otvorite li vrata oduševit će vas dizajn unutrašnjosti. U našem slučaju model Design dolazi sa zlatnožutim umetkom u nekoliko dijelova koji doslovce kroz interijer obujmljuje vozača i suvozača. Komandna ploča napravljena je tako da je iza volana digitalni displej koji nudi informacije uz animaciju analognih instrumenata, dok je na središnjem grebenu veliki ekran infotainmenta koji ima visokosjajni pokrov koji prekriva čak i touch tipke sa strane. Elegantno i na oko izgleda jako skupo. Sustav radi brzo i lako, nudi MirrorLink koji prikazuje sve ono što imate na ekranu pametnog telefona i sustav osigurava od zastarijevanja. Naime, kupite li novi telefon, praktički, imat ćete i novo sučelje pred sobom. Sjedala, volan i ergonomija su preneseni iz ostalih Volkswagena i u samom vrhu. Stražnja klupa nudi puno prostora za glavu, a prtljažnik od 445 litara i više je nego izdašan za ovu klasu.

Benzinski motori su u fokusu razvoja, a testirani T-Roc 1.0 TSI mogao bi vas ugodno iznenaditi. Okretom ključa budi se maleni motor čije prisustvo ne osjećate kroz vibracije jer, iako je trocilindraš, izvrsno je uravnotežen, tih i uglađen. Krenete li s ubrzanjem iznenadit ćete se dosta dobrom brzinom odziva na gas i osjećaja snage koju daje. Na uzbrdicama ozbiljno ubrzava zahvaljujući turbokompresoru visokog tlaka, ali istovremeno nije bučan i vrlo je štedljiv. Mjenjač radi glatko i ručica je precizna. Idealno je smještena i ako ste visoki ili niski vozač, no izvrsnu ergonomiju već smo pohvalili.

U vožnji je T-Roc gumeno udoban i mek na ovjesu, ali u zavojima iznenađuje jer se ne naginje niti će vas uznemiriti ljuljanjem. Iako je visok, T-Roc vozi i skreće kao niski mali automobil. Nakon dulje vožnje svidjet će vam se dobar razmjer dinamike i udobnosti koju je donio posljednji tehnološki skok u Volkswagenu. Ujedno, zaista je teško naći konkurenta koji to jednako dobro radi. Kad pomislite da nema manu, osjetit ćete manjak daha na autocesti. No, uvijek možete uzeti još jači motor.

Na kraju je jasno da je T-Roc iznenađujuće dobar na svim poljima, pogotovo na onom gdje je Volkswagen tradicionalno među slabijima - nema više klasičnog krutog pristupa dizajnu već se tradicionalne vrijednosti na dobar način miješaju s novim trendovima. Ljudi žele crossovere i žele nadahnuti dizajn. Kada pomislite da bi T-Roc mogao biti jako skup, evo jednog ugodnog iznenađenja. Testirani model stoji 180.000 kuna i poprilično je nakrcan opremom. Ima LED glavna svjetla od 6200 kuna, elegantne eloksirane aluminijske krovne nosače od 2500 kuna, zimski paket od 2200 kuna, svjetla za maglu od 1300 kuna i zanimljivi Design paket od 2800 kuna, a koji donosi ambijentalnu rasvjetu, detekciju umora vozača i još puno toga.

Zaključak je jasan: T-Roc je trenutačno najbolje serijski opremljeni Volkswagen pa su Front Assist i prepoznavanje pješaka u seriji, baš kao i Lane Assist i izvrstan Composition media infotainment samo začin čitavoj priči. Svakako ga vrijedi isprobati.

T-Roc je automobil koji ima sve klasične Volkswagenove vrijednosti, ali uz modernu crossover trendovsku orijentaciju i izuzetno privlačan dizajn. Mali 1.0 TSI jako je ugodno iznenađenje.

  • Volkswagen T-Roc 1.0 TSI
  • Motor: Trocilindarski, redni, 999 ccm, turbo
  • Emisija CO2: 117 g/km
  • Snaga: 115 KS pri 5000 o/min
  • Moment: 200 Nm pri 2000 o/min
  • Mjenjač: Ručni, 6 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 10,1 s
  • Najveća brzina: 187 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,5/5,1/6,1 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,3 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 183.200 kn