Nova Škoda Kamiq

Vrh klase

29.03.2019

Škoda Kamiq pojavila se na fotografijama i odmah obećala najveću ponudu prostora u svojoj klasi. Škoda posljednja ulazi u ring kompaktnih SUV modela i očekuje se da sa sobom donosi svježinu i sposobnost da se bori s najboljim konkurentima. Oblik je inspiriran ostalim modelima iz Škodine SUV game, ali na autu tako malih dimenzija izgleda još bolje, zar ne? Nije lako suditi prema fotografijama, auto treba vidjeti uživo, ali puno obećava. Prednji dio očekivano ima rješenje s četiri svjetla koje smo vidjeli na Karoqu i Kodiaku. Jasno, u LED tehnici i s osvjetljavanjem zavoja. Svi ostali tipični Škodini 4x4 elementi su prisutni, linijama izlomljen poklopac motora i maska. Stražnji dio je secifičan zahvaljujući fino skrojenim lampama. pomalo podsjećaju i na Scalu.

Maleni Kamiq u duljinu mjeri 4,24 metra i zbog toga je među najduljim autima svoje klase. Već se šuška kako je C3 Aircross njezin cjenovni i klasni konkurent, a Kamiq je 10 centimetara niži i zbog toga izgleda atletski. Prostor za koljena na stražnjoj klupi je na razini onoga u Octaviji što je doslovno pravi mali spektakl. To znači da će Kamiq ponuditi svima razmišljanje na relaciji "SUV ili klasični auto", a pritom će biti praktičnijih dimenzija za grad.

Prtljažnik od 400 litara možda nije velik kao na Renaultovu Capturu, ali je zato prostor od 1395 litara kada se obore nasloni stražnje klupe najveći u klasi. Moći će se dobiti i preklopno sjedalo suvozača pa se straga desno može sjediti jako komotno, ali se može prevesti i predmet dug gotovo dva i pol metra. Jasno, to je samo jedan u nizu pametnih Škodinih detalja koji su razasuti po autu.

Komandna ploča preuzela je dizajn iz Scale. To uključuje središnji gornji element zbog kojega kabina izgleda široko i prostrano. To je dodatno naglašeno ventilacijkim otvorima koji prelaze u obloge vrata. Škoda se fokusirala na izradu i kvalitetu. Sve je meko, tekstura se čini izvrsnom, a opći dojam je jako dobar, pogotovo kada ugledate opcijski 10,25-inčni displej koji stavlja točku na "i" u interijeru.

Ispod poklopaca motora će biti strojevi koji su već poznati. Svaki model Kamiq imat će prednji pogon i u izboru su četiri motora. Jedini dizelski je 1,6-litreni TDI sa 115 KS i 250 Nm, dok će benzinci biti 1.0 TSI sa 95 KS ili 115 KS, odnosno 1.5 TSI sa 150 KS. O cijenama još nema govora, ali šuška se da će stajati otprilike koliko i Seatova Arona...