Audi Q2 u novoj top formi

Završna obrada mnogih detalja

01.09.2020

  • Kompaktni SUV uključuje još izražajniji dizajn
  • Novi sustavi pomoći u vožnji
  • LED prednja svjetla sada su dio serijske opreme, Matrix LED tehnologija je opcija

 

Prije četiri godine, Audi je na cestu stavio trendsettera u obliku modela Q2 koji se pokazao velikim uspjehom. Sada ovaj kompaktni SUV još jasnije prikazuje svoj progresivni karakter – uz još privlačniji profil s novim prednjim svjetlima izvana i sustavima pomoći u vožnji iznutra. Audi Q2 doista privlači poglede – a sada je i još zabavniji za vožnju.

Princip poligona: vanjski dizajn

Audi Q2 je robusni svestrani automobil za svakodnevnu uporabu i slobodno vrijeme, čiji karakter se odražava u izgledu karoserije: istovremeno je sportski, izdužen i snažan, a kutovi i rubovi ovom kompaktnom SUV modelu pružaju samouvjereni izgled. Kao rezultat revizije, Q2 je postao par milimetara duži te sada po dužini mjeri 4,21 metra, dok su širina od 1,79 metara i visina od 1,54 metra ostali jednaki. Koeficijent otpora zraka od 0,31 (sa sportskim ovjesom) u ovom segmentu predstavlja top vrijednost.

Dizajneri su sada primijenili motiv poligona, koji već karakterizira prednji kraj i bočnu liniju, i na stražnji kraj. Branik ima integrirani umetak difuzora s velikim peterostranim poligonima. Prednji kraj je također modificiran, tako što su površine ispod prednjih svjetala sada izvučene na izraženiji način. Osmerokutna Singleframe prednja maska je malo niža, što čini da se prednji kraj doima širim. Njegov umetak također interpretira motiv poligona. Advanced i S line paket opreme uključuju uske otvore između maske hladnjaka i poklopca motora, što podsjeća na Audi Sport quattro model, ikonu ove marke. Veliki implicirani otvori za zrak također se čine izraženiji, pogotovo u slučaju S line paketa.

Na zahtjev klijenta: LED ili Matrix LED prednja svjetla

LED prednja svjetla sada su dio serijske opreme modela Audi Q2, a Matrix LED prednja svjetla dostupna su kao opcija. Sedam individualnih LED lampi, koje su ugrađene u zajednički modul, emitira inteligentno kontrolirani snop svjetlosti. Uvijek osvjetljavaju cestu što je sjajnije moguće, bez zasljepljivanja drugih sudionika u prometu. Deset svjetlećih dioda, ugrađenih iza romboidnih optičkih komponenata, generira dnevno pozicijsko svjetlo, dok sedam dodatnih LED-ica dodatno generira dinamične pokazivače smjera.

Što se tiče stražnjih svjetala, klijenti mogu birati između dvije LED izvedbe – s ili bez dinamičnih pokazivača smjera. Ako se odaberu Matrix LED prednja svjetla, dinamični pokazivači smjera dio su serijske opreme i na stražnjim svjetlima. Uz to, prednja i stražnja svjetla usmjeravaju pažnju na model Q2 sa svjetlosnim efektima tijekom zaključavanja i otključavanja automobila.

Paleta boja ovog kompaktnog SUV modela uključuje pet novih boja: Apple zelena imat će svoju premijeru u Audijevoj ponudi, a Manhattan siva, Navarra plava, Arrow siva i Turbo plava nove su boje za model Q2. Obloge C-nosača izvedene su u boji karoserije ili zadržane u crnim, sivim i srebrnim tonovima, ovisno o paketu opreme. Moguće je odabrati tri inačice dodataka u donjem dijelu karoserije: Matt crna u osnovnoj inačici, Manhattan siva u advanced paketu te u boji karoserije u S line paketu.

Nova strategija paketa: unutrašnjost i oprema

Prostrana unutrašnjost Audija Q2 može primiti pet putnika. Unutrašnji dizajn odražava zategnuti dizajnerski izričaj vanjštine. Ventilacijski otvori i glava ručice ručnog ili S tronic mjenjača imaju novi izgled. Kupci modela Q2 mogu naručiti S line unutrašnjost, umjesto osnovne izvedbe, a obje unutrašnje izvedbe mogu se slobodno kombinirati s tri izvedbe vanjštine. Uz opcijski paket ambijentalnog osvjetljenja plus, umetci armature i središnja konzola uključuju elegantno pozadinsko osvjetljenje.

Materijal od Dinamic mikrovlakana predstavlja novost u ponudi i zamijenit će obloge od Alcantare. Audi je okupio sve presvlake i boje u osam paketa, od čega su četiri dodijeljena osnovnoj unutrašnjosti, dok su ostala četiri dodijeljena S line unutrašnjosti. Opcijska oprema je također okupljena u pakete jer to pruža bolji pregled iscrpne ponude tijekom konfiguracije. Bilo da se radi o klimatizaciji, udobnosti, funkcionalnosti, unutrašnjosti, informacijama i zabavi ili sustavima pomoći, svi paketi su tako složeni da zadovoljavaju sve želje klijenata. Audi će ovu strategiju u budućnosti primijeniti u modelima svih serija te ih prilagoditi odgovarajućim preferencijama na bitnim globalnim tržištima.

Opcijska oprema modela Q2 uključuje sportska sjedala s istaknutim bočnim osloncima, po visini podesivo sjedalo suvozača, automatski klima uređaj s 2 zone i grijanje/prozračivanje u mirovanju. Prtljažnik u osnovnoj izvedbi ima kapacitet od 405 litara, a kada se preklope nasloni stražnjih sjedala povećava se do 1.050 litara. Kao opcija su dostupni električna podizna stražnja vrata i kuka za vuču.

Digitalni svijet: uporaba, zasloni, informacije i zabava i Audi connect

Ponuda u smislu uporabe i zaslona također je strukturirana u nekoliko razina. Kreće se od analogne ploče s instrumentima i MMI radio plus sustavom s DAB+ prijemnikom do Audijevog virtualnog kokpita s 12,3-inčnim zaslonom i MMI navigation plus sustav s 8,3-inčnim zaslonom. Njime se upravlja preko MMI kontrolera na središnjem tunelu (MMI touch) ili preko glasovnih naredbi s prirodnim jezikom. Moduli kao što su Audi phone box u dvije izvedbe – s i bez funkcije punjenja – zaokružuju hardverski program. Bang & Olufsen Premium audio sustav, koji uključuje 14 zvučnika s izlaznom snagom do 705 W, predstavlja jedinstvenu ponudu u segmentu malih SUV modela.

MMI navigation plus sustav uključuje LTE modul za brzi prijenos podataka i Wi-Fi spojnu točku koju putnici mogu koristiti za povezivanje njihovih mobilnih uređaja. Top informacijsko-zabavni sustav u model Q2 uvodi Audi connect usluge, uključujući online prometne informacije.

Pet snažnih pogona: tri TFSI i dva TDI motora

Audi Q2 će se početi prodavati na njemačkom tržištu sa snažnim benzinskim motorom: motor 1.5 TFSI razvija snagu od 110 kW (150 KS) i okretni moment od 250 Nm. U NEDC ciklusu vožnje ovaj profinjeni četiri-cilindrični motor troši samo 5,4–5,1 litara goriva na 100 kilometara, što odgovara CO2 emisijama od 124–116 grama CO2 po kilometru. Pri niskim opterećenjima i okretajima motora njegov učinkoviti sustav aktiviranja cilindara na zahtjev (COD) privremeno deaktivira drugi i treći cilindar.

Prije kraja godine u ponudi će se naći dodatni TDI i TFSI motori. Svi motori sukladni su novoj Euro 6 AP normi emisije, a tehnologija dvostrukog doziranja u dizelskim motorima minimizira NOx emisije. U ovom slučaju dva SCR katalizatora rade zajedno: jedan je ugrađen direktno iza motora, a drugi je ugrađen u podnicu vozila. Pokrivaju različite uvjete rada i međusobno se nadopunjuju.

Model Q2 s 1.5 TFSI motorom silazi s proizvodne linije s ručnim šest-stupanjskim mjenjačem kao dijelom serijske opreme, dok je sedam-stupanjski S tronic mjenjač dostupan kao opcija. Za neke inačice motora dostupan je quattro stalni pogon na sve kotače. Njegova višeslojna spojka, koja prema potrebi prebacuje dio ili cijeli moment motora na stražnje kotače, pripada novoj generaciji. Ova izvedba je oko jednog kilograma lakša od prethodne te istovremeno nudi veću učinkovitost zahvaljujući raznim detaljima kao što su ležajevi i opskrba ulja.

Osnovni karakter modela Q2: sportski i agilan

Čak i sa serijskim paketom, kompaktni Q2 je agilan SUV. Progresivni sustav upravljanja, koji postaje sve više direktan kako se upravljač sve više okreće, dio je serijske opreme. Poboljšava upravljanje i dinamiku vozila tijekom manevriranja i na zavojitim cestama.

Audi će na zahtjev ugraditi sportski ovjes koji karoseriju snižava za deset milimetara. Alternativno, ovjes je dostupan s kontrolom tvrdoće, što dodatno povećava raspon postavki između udobnosti i dinamičnosti. To uključuje Audi drive select sustav kontrole dinamike koji je također dostupan odvojeno.

Ponuda kotača i guma započinje s 16-inčnim kotačima i gumama dimenzija 205/60. U vrhu ponude su 19-inčni kotači iz Audi Sport ponude s gumama 235/40. Ponudu zaključuju tri nove izvedbe naplataka. Sa skoro 15 centimetara udaljenosti od tla, Audi Q2 dobro se snalazi i na terenu, a ESC kontrola stabilizacije ima integrirani terenski režim rada.

Iz visoke klase: sustavi pomoći u vožnji

Sustavi pomoći za model Q2 dolaze izravno iz visoke klase. Standardni Audi pre sense prednji sustav koristi radar za nadziranje područja ispred automobila kako bi se izbjegle nesreće ili smanjio njihov intenzitet. Dio dodatne opreme čini i sustav upozorenja na izlazak iz vozne trake. Opcijski sustavi podijeljeni su u pakete pomoći pri parkiranju, sigurnosti i pomoći vozaču. Paket pomoći pri parkiranju uključuje kameru za vožnju unazad i parking sustav sprijeda i straga. Sustav pomoći pri parkiranju, koji može automatski upravljati automobil u i iz parkirnih mjesta, dostupan je kao nadogradnja. Paket sigurnosti uključuje upozorenje kod izlaska iz prometnog traka, asistent kod bočnog prometa straga te Audi pre sense basic i Audi pre sense stražnji sustav.

Paket pomoći vozaču uključuje novi tehnološki napredni sustav, adaptivni tempomat, koji je dostupan u kombinaciji s Audijevim virtualnim kokpitom i S tronic mjenjačem. Vozač u mnogim situacijama ima mogućnost prepuštanja da sustav u velikoj mjeri preuzme ubrzavanje, usporavanje i upravljanje unutar vozne trake. Kako bi održao poprečno vođenje, vozač treba samo lagano dodirnuti upravljač s HOD Hands-On Detection tehnologijom - otkriva kada su dlanovi na upravljaču, koji je dio sustava, kako bi dokazao da obraća pažnju na promet. Adaptivni tempomat djeluje u cijelom rasponu brzina. U kombinaciji s na kameri baziranom sustavu prepoznavanja prometnih znakova, u određenim situacijama uzrokuje automatsko usporavanje automobila, na primjer, prilikom približavanja prometnom znaku naselja. Model Q2 će ubrzati čim bude dozvoljena viša brzina.

Uvođenje: krajem godine; “edition one” prilikom početka prodaje

Narudžbe za model Audi Q2 na europskom tržištu počet će se zaprimati od rujna 2020. godine a uvođenje je predviđeno za kraj godine. Početak prodaje bit će popraćen s “edition one” specijalnim modelom s ekskluzivnom opremom. Ova inačica je izvedena u Apple zelenoj ili Arrow sivoj boji, sa S line branikom sa sivom kontrastnom bojom i velikim krovnim rubnim spojlerom, koji predstavljaju istaknute detalje. Dodaci, kao što su pokrovi vanjskih zrcala i Audijevi prsteni, izvedeni su u crnoj boji. Matrix LED prednja svjetla, 19-inčni kotači iz Audi Sport ponude te sportski ovjes dodatno ističu izgled ovog modela.

U unutrašnjosti, model Q2 “edition one” ima S line unutrašnjost. Strop je izveden od crne tkanine sa sivim kontrastnim šavovima koji ukrašavaju presvlake od umjetne kože za sportska sjedala koje su također crne. Pragovi vrata uključuju osvijetljene letvice u pragovima sprijeda s aluminijskim umetkom i S amblemom. Papučice i oslonci za noge napravljeni su od nehrđajućeg čelika, a obruč sportskog kožom presvučenog upravljača podrezan je na dnu. Opremu zaokružuju paket ambijentalnog osvjetljenja + i dekorativni umetci s pozadinskim osvjetljenjem.

Potrošnja goriva gore navedenih modela:

Audi Q2 35 TFSI s ručnim mjenjačem (110 kW); kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5,4–5,1; kombinirane CO2 emisije u g/km: 124–117

Audi Q2 35 TFSI sa S tronic mjenjačem (110 kW): kombinirana potrošnja goriva u l/100 km: 5.3–5.1; kombinirane CO2 emisije u g/km: 121–116

(Vrijednosti potrošnje goriva, CO2 emisija i klase učinkovitosti dani u rasponima ovise o korištenim gumama/kotačima)