Novosti
Novi Touareg
Najnapredniji Volkswagen svih vremena
Objavljeno: 28.9.2018.

Novi Touareg svoju europsku vice premijeru i prvo službeno pojavljivanja na hrvatskom tržištu imao je na ovogodišnjem Zagreb Auto Showu, gdje je odnio i laskavu titulu zvijezde salona – Super Star. Službena prodaja krenula je ovih dana što je obilježeno njegovim predstavljanjem u restoranu RougeMarin pred brojnim predstavnicima medija, partnera i pred prijateljima marke Volkswagen. Goste je osim zabave dočekala ergela novih Touarega, spremnih da pokažu svoju dominantnost na zagrebačkim prometnicama. Brojni su gosti iskoristili priliku i razgledali noćni Zagreb iz perspektive novog Touarega, a na samom mjestu događanja imali su prilike upoznati njegove inovativne tehnologije poput termalne kamere, head-up displaya i Innovision cockpita na interaktivnim punktovima.

Ovaj najnoviji SUV marke Volkswagen opremljen je sustavima povezivosti novog vijeka te revolucionarnom fuzijom sustava potpore, komfornih sustava, sustava svjetala i infotainment sustava te predvodi put u budućnost. Njegov se dizajn eksterijera odlikuje posebnom dinamikom, a njegova digitalizirana unutrašnjost korak je u novo doba. Impresivan Innovision kokpit spaja zaslon digitalnih instrumenata i zaslon infotainment sustava Discover Premium te pruža vozaču mogućnost potpune personalizacije novog Touarega. Unutrašnjost Touarega postaje digitalnom jedinicom za rukovanje, informiranje, komunikaciju i zabavu.

Touareg je tehnički i vizualno najprogresivniji Volkswagen svog vremena a u prodaju je krenuo s dizelskim motorom od 286 KS po cijeni od 529.900 kn. Uskoro se očekuje dolazak još jednog dizelskog motora sa 231 KS dok benzinska izvedba ovog modela 3.0 V6 TFSI sa 340 KS stiže iduće godine.

„Innovision Cockpit“ predstavlja jednu od brojnih tehničkih inovacija nove Touareg generacije. Pritom se 12,3“ zaslon digitalnih instrumenata i 15“ TFT dodirni zaslon vrhunskog infotainment sustava „Discover Premium“ spajaju u novu, digitalnu jedinicu za rukovanje, informiranje, komunikaciju i zabavu koja je uvijek dostupna, kojom se može intuitivno upravljati i koja se može maksimalno individualizirati. Sustavu „Innovision Cockpit“ gotovo uopće nisu potrebne klasične tipke, prekidači i regulatori. Međutim, on ih koristi tamo gdje je to potrebno – primjerice za intuitivnu regulaciju jačine zvuka.
 
Preko sustava „Innovision Cockpit“ vozač također prilagođava sustave potpore, sustave dinamike vožnje i komforne sustave svom potpuno osobnom ukusu; vozač tako personalizira „svoj“ Touareg. Pritom se otvara svijet u kojem se vozač i putnici više ne prilagođavaju vozilu, već se vozilo prilagođava njima. Volkswagen je organiziran poput smartphonea i tako prilagođen osobnim potrebama. To omogućuje nova maksimalna razina umreženih sustava i programa kojima se upravlja preko digitalnih površina i višenamjenskog kola upravljača.
 
Treba spomenuti i tehnologije poput potpore svjetala za noćnu vožnju „Night Vision“ (prepoznavanje osoba i životinja u mraku pomoću toplinske kamere), potpore kod prometnog zastoja i radova na cesti (djelomično automatizirano upravljanje i održavanje pravca te dodavanje gasa i kočenje pri brzini do 60 km/h), potpore za križanja (reagiranje na vozila koja sijeku putanju vlastitog vozila), aktivnog upravljanja svim kotačima (s njim Touareg postaje spretan poput kompaktnog vozila), nove stabilizacije njihanja s elektromehanički reguliranim stabilizatorima, „IQ.Light – LED Matrix glavnih svjetala“ (interaktivna regulacija kratkih i dugih svjetala pomoću kamere) i Head-up zaslona koji se izravno projicira na vjetrobransko staklo (Windshield Head-up-Display). Vozač doživljava ove sustave u novom Touaregu poput cjeline. Oni su jednostavno tu – umreženi preko novog, središnjeg upravljačkog uređaja – kako bi neprimjetno radili u pozadini i učinili putovanje sigurnijim, udobnijim i intuitivnijim no ikada.
 
Treća generacija Touarega postala je umjereno šira i duža u odnosu na prethodni model. Nove dimenzije pozitivno se odražavaju i na proporcije i na ponudu prostora. Povećanje vanjske dužine rezultira primjerice značajnim povećanjem volumena prtljažnika, i to sa 697 na 810 litara (s podignutom stražnjom klupom). Pokrivka utovarnog prostora koja se po želji može električno uvlačiti i izvlačiti štiti prtljagu od znatiželjnih pogleda. Unatoč većoj dužini i širini karoserija izrađena od kombinacije aluminija (48 posto) i vrhunskih čelika (52 posto) postala je lakša za 106 kg u odnosu na prethodni model.
 
Prodaja novog Touarega prvo kreće s učinkovitim V6 turbomotorima (obujam od 3,0 litre). U Hrvatskoj će u 2018. Godini biti dostupne dvije V6 dizelske izvedbe: sa 170 kW / 231 KS1 i 210 kW / 286 KS2 (oba s normom EU6 AG) te od sljedeće godine V6 benzinski motor s 250 kW / 340 KS1 (EU6 AJ). Ovaj spektar motora omogućuje velika opterećenja prikolice. Koliko su motori novog Touarega učinkoviti pokazuje primjer V6 TDI motora s 286 KS: njegova potrošnja prema WLTP-u iznosi 6,6 l/100 km. Štedljivi Touareg V6 TDI SCR 4MOTION pritom je konstruiran za opterećenja prikolice od maksimalno 3,5 tona.  
 
Još je i prvi Touareg koji je predstavljen i na tržište uveden 2002. godine bio nositelj tehnologija. Uvođenjem ovog novog vrhunskog modela Volkswagen se razvio u jednog od globalno vodećih proizvođača širokog spektra vozila. Analogno društvenim trendovima posljednjih petnaestak godina promijenilo se pozicioniranje Touarega koji je do sada prodan u gotovo milijun primjeraka: ekspresivni dizajn bio je i ostaje u istoj mjeri dominantan kod svih triju generacija. Dok je za prvu generaciju mjerodavna bila optimalna sinteza komfornih i offroad karakteristika, ovi su se parametri s predstavljanjem druge generacije (2010. godine) pomaknuli u smjeru maksimalne razine udobnosti. Ova se maksimalna razina udobnosti u 2018. godini ubraja u karakteristike Touarega koje se podrazumijevaju; u usporedbi s prethodnim modelom komforne su karakteristike dodatno poboljšane inovativnim značajkama poput potpuno novorazvijenih masažnih sjedala. Na putu prema budućnosti treća generacija definira nove fokuse putem digitaliziranog svijeta sustava „Innovision Cockpit“, maksimalne povezivosti te fuzije hardvera i softvera najrazličitijih sustava koji sve više omogućuju djelomično automatizirane funkcije vožnje i koji – bez ustupaka u pogledu udobnosti – značajno povećavaju dinamiku.

 

Gotovo 60 posto svih vlasnika Touarega u Njemačkoj i 40 posto svih vlasnika Touarega u Europi koristi Volkswagen i kao vučno vozilo – impresivno velike vrijednosti. SUV općenito često voze i sportski aktivni ljudi kojima su važne maksimalna sigurnost, najbolja razina udobnosti sjedala i mogućnost intuitivnog rukovanja. Vlasnici su k tomu fokusirani na optimalnu povezivost i vrhunski infotainment. Činjenica je da je na svim glavnim tržištima Touarega – u Kini, zapadnoj Europi i Rusiji – zastupljeno natprosječno puno vozača koji imaju vlastite tvrtke ili su samostalni i koji pokazuju izraziti afinitet prema tehnici. Međutim, ipak postoje demoskopske razlike: vlasnici Touarega u Kini prosječno imaju 41 godinu, u Rusiji 43 godine, a u zapadnoj Europi 55 godina. Tako je i udio vozača Touarega s mlađom djecom u Kini (65 posto) i Rusiji (47 posto) veći nego u Europi (31 posto).
 
Touareg iz 2018. godine predstavlja još jednu prekretnicu najveće ofenzive proizvoda u povijesti marke Volkswagen. Pritom se sveobuhvatno povećava i spektar SUV modela: on se trenutačno sastoji od novog T-Roca, Tiguana, novog Tiguana Allspace (Europa) odnosno Tiguana L (Kina), novog Atlasa (SAD) i srodnog modela Teramonta (Kina) te Touarega kao vrhunskog SUV modela marke Volkswagen koji je sada potpuno iznova koncipiran. Na drugom kraju spektra SUV modela – ispod modela T-Roc – Volkswagen će također proširiti svoj program: malim T-Crossom čija je svjetska premijera zakazana za kraj listopada. Model u okviru ofenzive SUV koji nudi lokalnu vožnju bez emisija također je riješena stvar: I.D. CROZZ – prvi potpuno električni SUV marke Volkswagen koji na tržište dolazi 2020. godine.