NAIAS 2017 u Detroitu

Lead photo

Volkswagen predstavlja I.D. BUZZ

Počinje novo doba električne mobilnosti koje će obilježiti Volkswagen: Na Međunarodnom sjevernoameričkom salonu automobila (NAIAS) u Detroitu Volkswagen predstavlja mikrobus novog doba s modelom I.D. BUZZ. Studija električnog monovolumena daje novi pogled usmjeren na budućnost - sa željom da u svijet sutrašnjice dovede električnu mobilnost za svakoga. Novi slogan marke odlično sažima tu namjeru: "Mi budućnost pretvaramo u stvarnost."

Dr. Herbert Diess, predsjednik uprave marke Volkswagen, objašnjava: "I.D. BUZZ utjelovljuje novi Volkswagen: suvremen, pozitivan, emotivan i usmjeren na budućnost. Želimo da električna mobilnost postane novi zaštitni znak marke Volkswagen, a od 2025. godine namjeravamo prodavati milijun električnih automobila godišnje. Novi e-Golf2 već sada nudi 50 posto više dosega. Od 2020. godine s obitelji I.D. na tržište ćemo lansirati sasvim novu generaciju potpuno umreženih električnih automobila. Njih će si moći priuštiti milijuni kupaca, a ne samo milijunaši."

Koliko će električna mobilnost sutrašnjice biti svestrana pokazuje Volkswagen u Detroitu sa studijom I.D. BUZZ - prostranim vozilom s pogonom na sve kotače i električnim motorima na prednjoj i stražnjoj osovini, potpuno automatiziranim modusom vožnje ("I.D. Pilot") te novom generacijom prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje. "I.D. BUZZ je monovolumen sljedeće generacije. On počiva na načelu modularne električne platforme (MEB), nudi udobnost i pregršt prostora za putovanja. Njegov električni doseg prema NEFZ-u iznosi do 600 kilometara", kaže dr. Frank Welch, predsjednik odjela za razvoj marke Volkswagen. Novom se energijom I.D. BUZZ opskrbljuje induktivno ili preko stanice za punjenje vozila. Punjenje do razine od 80 posto traje otprilike 30 minuta pri snazi punjenja od 150 kW.

Prošla su tek četiri mjeseca od kada je "mali brat" modela I.D. BUZZ predstavljen na pariškom salonu automobila: model I.D.3. On je također bio revolucija - kompaktni električni automobil koji će od 2020. godine nuditi dosege do 600 kilometara. Prvo serijski proizvedeno vozilo koje će se temeljiti na sustavu MEB. I prva studija marke Volkswagen koja će moći voziti potpuno automatizirano.
Novi I.D. BUZZ sada je prvi monovolumen s kojim će to biti moguće: dovoljan je lagani pritisak na kolo upravljača kako bi se ono uvuklo, stopilo s kokpitom i prebacilo I.D. BUZZ iz manualnog u potpuno samostalni modus "I.D. Pilot" (vjerojatno od 2025. godine). Sada vozač može okrenuti svoje sjedalo unatrag i posvetiti se drugim putnicima u vozilu. Laserski skener, ultrazvučni senzori, radarski senzori, kamere sustava Area View i prednja kamera nadziru okolinu; ostale prometne informacije primaju se preko Cloud-a.

Klasični kokpit u modelu
I.D. BUZZ više ne postoji. Monovolumen najvažnije informacije projicira preko AR (Augmented Reality - proširena stvarnost) Head-up zaslona u vidno polje vozača - u 3D, virtualno na cestu.

Značajkama poput infotainment sustava i funkcije klima-uređaja rukuje se preko tablet računala koje se može izvaditi. A elementi za rukovanje važni za vožnju nalaze se u kolu upravljača. Unutrašnjost ovog modela nije - kao što je uobičajeno za današnja vozila - ispunjena ručicama i tipkama već raspolaže svojevrsnom dodirnom površinom s kapacitivnim poljima - klasično kolo upravljača tako će postati višenamjenski upravljač osjetljiv na dodir.

Iskorištenost prostora u ovoj studiji s do osam sjedala bolja je no kod bilo kojeg drugog električnog vozila. Multivarijabilna sjedala i interaktivno umreženje modela I.D. BUZZ omogućuju puno toga. Zahvaljujući proširenom sustavu MEB-XL, studija dugačka 4942 mm, široka 1976 mm i visoka 1963 mm stvorit će izvanredne prostorne dimenzije za svoju klasu i u unutrašnjosti.

No I.D. BUZZ nije gorostas samo po pitanju prostora: zahvaljujući svome konceptu postat će jedan od najudobnijih automobila na svijetu. Vozilo raspolaže vrlo dugačkim međuosovinskim razmakom od 3300 mm. Akumulator je k tomu smješten u podnici vozila. On spušta težište i brine za savršenu raspodjelu težine. Vozni postroj modela I.D. BUZZ s elektronički reguliranim amortizerima k tomu stvara osjećaj komfora iz vrhunske klase. Pogon na sve kotače bez emisija sa snagom sustava od 275 kW/375 KS (e-motor s po 150 kW sprijeda i straga) savršeno odgovara dinamičnom karakteru modela I.D. BUZZ. Studija I.D. BUZZ predstavljena u Detroitu postiže 100 km/h za oko 5 sekundi; njegova najveća brzina ograničena je na 160 km/h.
I.D. BUZZ predstavljen u Detroitu stoga dosljedno prati strategiju marke Volkswagen pod sloganom "Mi budućnost pretvaramo u stvarnost". Četiri inovacijska područja temelj su ove strategije:

Povezana zajednica (Connected Community) - Volkswagen će ubuduće umrežiti čovjeka, automobil i okolinu preko Volkswagen User ID-a.
• Intuitivna uporabljivost (Intuitive Usability) - Volkswagen ulaže u automobile s intuitivnim upravljanjem preko novih prikaznih elemenata i elemenata za rukovanje.
• Automatizirana vožnja (Automated Driving) - Volkswagen će zahvaljujući automatiziranoj vožnji automobile učiniti još sigurnijima i udobnijima.
• Pametna održivost (Smart Sustainability) - Volkswagen se zalaže za razvoj inovativnih električnih automobila za masovno tržište.

1 I.D. BUZZ: Vozilo još nije dostupno u prodaji. Ono trenutačno ne posjeduje tipsko odobrenje i stoga ne podliježe smjernici 1999/94/EZ.
2 e-Golf: Vozilo još nije dostupno u prodaji. Ono trenutačno ne
posjeduje tipsko odobrenje i stoga ne podliježe smjernici 1999/94/EZ.
3 I.D.: Vozilo još nije dostupno u prodaji. Ono trenutačno ne
posjeduje tipsko odobrenje i stoga ne podliježe smjernici 1999/94/EZ.