Audi

Audi skysphere – Koncept

Audi skysphere koncept svoj je javni debi imao 13. kolovoza 2021. u sklopu Tjedna automobila u Montereyu – na legendarnim stazama golf igrališta u Pebble Beachu.

Audi skysphere – Koncept

Audi skysphere osnovne informacije

Audi skysphere koncept naziv je za električni kabriolet s dvojim vratima čije linije vode izravno do Audi dizajna budućnosti. Ovim vozilom marka predstavlja svoju viziju budućeg segmenta progresivnog luksuza u kojemu interijer postaje interaktivni prostor, a vozilo platforma za uzbudljiva iskustva.

  • Luksuzni roadster na električni pogon
  • 465 kW snage i 750 Nm okretnog momenta
  • Grand Touring i sportski modus vožnje
  • Inspiriran roadsterom Horch 853

Audi skysphere eksterijer

Na prednjem su kraju – iako više ne služi kao rešetka hladnjaka –za marku tipična Singleframe rešetka i trodimenzionalni osvijetljeni amblem s četiri prstena. Cijela Singleframe rešetka, kao i bočne susjedne površine dizajnirani su s bijelim LED elementima koji doslovno djeluju kao pozornica za vizualne efekte – kako funkcionalne efekte, tako i pokretne sekvence dobrodošlice tijekom otvaranja i zatvaranja vozila.

Stražnjim krajem također dominira digitalno upravljana LED površina koja se proteže cijelom širinom vozila. Bezbroj crvenih LED dioda raspršeno je poput rubina po okomitoj stražnjoj površini. Refleksije stvaraju dinamičke svjetlosne efekte i efekte sjene kada se rasvjetna tijela uključe i isključe.

audi-skysphere-koncept-eksterijer

Audi skysphere koncept dimenzije

U pogledu njihova otiska – 5,23 metra dužine naspram 5,19; a širine 1,85 naspram 2,00 metra – lako je vidjeti sličnost između legendarnog kabrioleta Horch 853 i modela Audi skysphere. Zapanjujuća razlika, s druge strane, u njihovoj je visini – legendarni Horch, sa svojim ikoničnim dizajnom, uzdizao se do 1,77 metara ovisno o obliku karoserije, dok se njegov autonomni potomak, Audi skysphere, spušta prema cesti u sportskom modusu na svega 1,23 metra, s optimiziranim težištem i aerodinamikom. Konceptno vozilo odaje počast klasičnom modelu, ne ostajući pritom samo retro imitacija.

Audi skysphere concept interijer

Upravljački se elementi poput kola upravljača i papučica mogu zakrenuti u nevidljiv položaj i tako potpuno ukloniti iz unutrašnjosti. A putnici, uključujući i onoga na prednjem lijevom sjedalu, mogu uživati u novom obliku slobode – slobodi opuštanja na otvorenom, uživanju u krajoliku i vjetru ili u interakciji s internetom i svijetom zahvaljujući povezanosti sa digitalnim ekosustavu u modelu Audi skysphere.

Bez upravljačkih elemenata, interijer izgleda kao lagano, prostrano okruženje, u mnogim područjima inspirirano svemirom Art Decoa. Udobna sjedala krasi vizualna elegancija dizajnerskog namještaja, no u modusu vožnje bez ikakvih kompromisa ispunjavaju funkcije sjedala vozila – bočna potpora i sigurnosne značajke dio su paketa. Presvlake su od održivo proizvedene tkanine od mikrovlakana i, zahvaljujući svom promjenjivom položaju u unutrašnjosti, nude onu vrstu slobode kretanja i prostora za noge kakvu inače možete doživjeti samo kada letite prvim razredom u zrakoplovu. Ekološki certificirano drvo eukaliptusa i sintetički proizvedena umjetna koža drugi su održivo proizvedeni materijali koji doprinose stvaranju neusporedivog iskustva u unutrašnjosti vozila.

Ako se konceptno vozilo Audi skysphere koristi u modusu kada njime upravlja vozač, unutrašnjost se pretvara u ergonomski savršen cockpit. Zajedno s voznim postrojem i karoserijom, kombinirani instrument i ploča monitora na središnjoj konzoli također se pomiču straga. Vozač pronalazi sve upravljačke elemente, uključujući kolo upravljača i papučice, u položaju koji mu najbolje odgovara.

Pogonski sustav

Elektromotor smješten na stražnjoj pogonskoj osovini odgovoran je za isporuku snage kotačima modela Audi skysphere. Ukupno 465 kW snage i 750 Nm okretnog momenta lako pokreću roadster koji teži samo oko 1800 kilograma. Raspodjela težine od oko 60 posto na stražnjoj pogonskoj osovini rezultira dovoljnom vučom i ubrzanjem od 0 do 100 km/h u samo četiri sekunde, ako je to potrebno.

Moduli baterije modela Audi skysphere primarno su smješteni iza putničke kabine – idealna konfiguracija za težište i agilnost vozila. Ostali moduli mogu se pronaći između sjedala u središnjem tunelu unutrašnjosti modela skysphere – još jedan položaj odabran u korist dinamike vozila. Očekuje se da će kapacitet baterije biti veći od 80 kWh, što će vozilu omogućiti domet veći od 500 kilometara prema WLTP ciklusu vožnje, barem u ekonomičnom GT modusu.

audi-skysphere-koncept-eksterijer-back

Vozni postroj

Vozilo ima dvostruke osovine s poprečnim sponama sprijeda i straga. Gornja i donja osovina s poprečnim sponama kovane su ili lijevane od aluminija. Upravljanje se odvija putem sustava „steer-by-wire“ koji upravlja prednjim i stražnjim kotačima. Budući da sustav nije mehanički povezan s prednjom osovinom, vozač može odabrati različite omjere upravljanja i postavke upravljanja – pritiskom na gumb. To omogućuje podešavanje upravljanja s izrazito direktnog na komforno, ali i s velikog momenta samoporavnanja do minimalnog momenta samoporavnanja, na primjer pri parkiranju. Sustav upravljanja stražnjom osovinom i adaptivni međuosovinski razmak također doprinose malom promjeru zaokreta vozila.

Aktivni ovjes modela Audi skysphere igra ključnu ulogu u svestranosti karakteristika rukovanja vozilom. Tijekom krstarenja, pojedinačni se kotači selektivno podižu ili spuštaju kako bi se kompenzirale neravnine i valovitost površine ceste – rezultat je to simbioze digitalnih predviđanja navigacijskog sustava i sofisticiranih sustava upravljanja i aktiviranja aktivnog voznog postroja. Montirane na aerodinamički oblikovane 23” kotače od lakog metala, gume 285/30 postižu savršenu ravnotežu između prikladnosti za putovanja na velikim udaljenostima zahvaljujući minimalnom otporu kotrljanja i sportskom, aktivnom stilu vožnje s velikim uzdužnim i bočnim ubrzanjem.

Modusi vožnje

Kako bi putnici imali maksimalnu slobodu, Audi skysphere koncept dizajniran je za dva različita iskustva u vožnji: „Grand Touring“ i sportsko iskustvo. Na taj način do izražaja dolaze spektakularni tehnički detalji – promjenjivi međuosovinski razmak. Elektromotori i sofisticirani mehanizam s dijelovima karoserije i okvira koji klize jedan u drugi omogućuju promjenu samog međuosovinskog razmaka i vanjske dužine vozila za 250 milimetara. U isto vrijeme, razmak vozila od tla podešen je za 10 milimetara radi poboljšanja komfora i dinamike vožnje. Pritiskom na gumb, vozač može iskoristiti svoju slobodu i izabrati vlastito iskustvo vožnje – ili da sam upravlja svojim e-roadsterom dugim 4,94 metra u „sportskom“ modusu sa smanjenim međuosovinskim razmakom, dok upravljanje stražnjim kotačima osigurava da vozilo ostane izuzetno agilno unatoč svojim dimenzijama. Ili se može odlučiti za vožnju u 5,19 metara dugom GT-u u autonomnom modusu vožnje „Grand Touring“, uživajući u nebu i krajoliku, maksimalnom prostoru za noge i uslugama koje nudi besprijekorno integrirani digitalni ekosustav.

Luksuz bez granica

Ovo konceptno vozilo ima novi dizajn koji u potpunosti iznova osmišlja unutrašnjost, putnički prostor kao središte vozila i više ne podređuje iskustvo putnika zahtjevima tehnologije. To se odražava u promjenjivom rasporedu unutrašnjosti, nestanku upravljačkih elemenata i prostranosti putničkog prostora. U modusu „Grand Touring“ ovo ne samo da omogućuje da oba putnika uživaju u mirnom i ugodnom putovanju, već iskustvo kombinira i s novim ponudama usluga. One se mogu koristiti za pristup raznim opcijama usluga u vezi s trenutačnim putovanjem – kao što su kreiranje spektakularne turističke rute ili dostupnih restorana i hotela.

Dostupne su i prilagođene opcije infotainmenta, kao što su povezivanje s uslugom streaminga u vozilu s pružateljima glazbenih i video sadržaja kojima se koristi i kod kuće. U sljedećem koraku, Audi također nastoji pružiti individualizirane i ekskluzivne mogućnosti korisnicima svojih luksuznih vozila u budućnosti – kao što su koncerti, kulturna događanja ili čak sportska događanja dostupna samo uz posebnu pozivnicu. Na taj će način vozilo poput Audi skysphere koncepta postati platformom za iskustva koja će za samo nekoliko godina proširiti horizonte puke vožnje.

Kontakt

Za sve dodatne informacije obratite nam se s povjerenjem.

 

Audi centar Sesvete

Adresa: Ljudevita Posavskog 7a, Sesvete

Kontakt: Matej Golub, Voditelj prodaje vozila Sesvete

Telefon: 098 254 809

Email: matej.golub@autozubak.hr

 

Audi centar Osijek

Adresa: Martina Divalta 326, Osijek

Kontakt: Ivana Vukašinović, Voditeljica prodaje vozila Osijek

Telefon: 098 418 477

Email: Ivana.Vukasinovic@autozubak.hr

Sve iskazane cijene su informativnog karaktera i podložne promjenama. Slike su informativnog karaktera.