Novosti
Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
Dobra mjera između dvije klase
Objavljeno: 10.8.2017.

Teško da ćete tvrdoj, čvrstoj i dobro izrađenoj unutrašnjosti pronaći zamjerku. U Škodi je sve na mjestu, a za razliku od prvih Rapida koji su bili pomalo neugledni unutra, ovaj ima lakirane detalje, dobar infotainment i, uz Monte Carlo paket, set zgodnih dijelova kao što su sjedala i volan s crvenim detaljima. Jasno, uz stakleni krov čini se da joj ama baš ništa ne nedostaje. Pod poklopcem se umjesto dizelaša kojeg bi većina isprva poželjela, nalazi 1.2 TSI koji sjajno igra ulogu štedljivog i taman odmjerenog motora za ovaj auto.

Izgledom je Rapid Spaceback klasična Škoda, prepoznatljiva i oku ugodna. Kada pogledate stražnji kraj zasigurno će vam se svidjeti stakleni poklopac prtljažnika koji ga oplemenjuje i auto djeluje skupocjeniji nego što jest. Kod lansiranja prvog Rapida, opcija je prikazana, ali nije bila odmah dostupna. Danas, uz stakleni krov koji se vizualno spaja s tim prtljažnim vratima, to je pun pogodak.

Dimenzije Rapida Spaceback prelaze one VW Pola, ali ostaju ispod VW Golfa. Zanimljiva je mješavina dijelova na koju su pričvršćeni kotači: umjesto novijih platformi, Škoda ovaj model temelji na prednjem ovjesu VW Pola i stražnjem ovjesu Octavije prve serije. To sa sobom donosi jeftino održavanje u budućnosti jer su dijelovi poput amortizera i prigušnih blokova lako dostupni i povoljni, ali mana cijele priče nešto je grublje ponašanje na cesti.

Rapid Spaceback djeluje čvrst, stabilan, ali voli prenijeti vibracije u leđa vozača. U ovakvoj verziji sa sportskim sjedalima, volanom i zgodnim vizualnim paketom dijelova koij daju na sportskom štihu takvo ponašanje na rupama čak mu i pristaje, umjesto da vas potakne da pomislite da je nerafiniran. To ćete spoznati tek ako se u žustroj jurnjavi počnete zabavljati prebacivanjem težišta, ili prebrzo naiđete na valove ili poprečne neravnine na asfaltu kada ćete se uzdužno zaljuljati. Bočno naginjanje krutim je stabilizatorima suzbijeno, pa ćete osjećaj utegnutosti i preciznosti imati uvijek i svuda. Ovjes, što je vrlo lijepi kontrast, nije pretvrd, ali niti na razini udobnosti novijih modela na modernijim platformama koij su otišli još korak dalje.

Maleni TSI motor pravi je snagator iako ima tek 90 KS, ali u naravi daje puno bolji dojam od papira na kojem mu sve brojke pišu. Najveća brzina od 184 km/h i ubrzanje do 100 km/h 11,2 s neće vas privući, ali kada ga probate nećete se moći oteti dojmu da ima više snage nego što piše. Naime, od niskih okreja mali TSI pumpa snažno i međuubrzanja su vrlo dobra za tako mali motor. Nema osjećaja gubitka daha sve dok niste na dugim usponima na autocesti, a na staroj cesti možete uživati iskorištavajući puni potencijal motora jer je prava mjera u odnosu na dimenzije auta i potencijal ovjesa. Nažalost, mjenjač ima pet brzina, šesta bi mu dobro došla.

Kada se usredotočite na uporabne vrijednosti, spoznat ćete još jednu vrlinu, a to je onaj sjajni omjer hatchbacka i karavana - od svakog ponešto. Možda će vam zvučati ludo, ali neodoljivo podsjeća na Mazdu 323F što može biti samo kompliment. Stražnja klupa puno je komotnija od očekivanja, pogotovo u predjelu koljena. I iz ovog je modela vidljivo da inženjeri Škode uvijek glavni fokus stavljaju na praktičnost, upotrebljivost i iskoristivost kabine, a sve ostalo gurnu u drugi plan.

Zato imate dojam da je Octavia velika skoro kao Passat, a istina je da je to produljeni Golf. Zato je Superb golem kao Audi A6 straga (čak i veći!), a zapravo je tek produljeni Passat. Rapid Spaceback upravo je zbog tog svog prerastanja klase malih gradskih auta sebe učinio savršenom obiteljskom mjerom, umjesto da se bori u Golf klasi s jakom konkurencijom. S ovom opremom i 1.2 TSI motorom, te bogatim paketom opreme i Monte Carlo značkicama koje su baš cool, stoji 130.000 kuna. Puno? Malo? Malo više od potpuno golog VW Golfa. Umjesto da djeluje jeftino, Rapid Spaceback djeluje pošteno i iskreno. Škoda ima sjajan recept plasiranja proizvoda koji prerasta klasu i nudi toliko više da ćete to mirne duše platiti i ne osjećati se prevareno.

Rapid Spaceback djeluje kao poštena i iskrena ponuda. Čvrst, dobre izrade, snažnog i štedljivog motora i solidnih vozinih osobina.

  • Škoda Rapid Spaceback 1.2 TSI
  • Motor: Benzinski, turbo, 1197 ccm
  • Emisija CO2: 107 g/km
  • Snaga: 90 KS pri 4400 o/min
  • Moment: 160 Nm pri 1400 Nm
  • Mjenjač: Ručni, 5 stupnjeva
  • Pogon: Prednji
  • Ubrzanje od 0-100 km/h: 11,2 s
  • Najveća brzina: 184 km/h
  • Deklarirana potrošnja: 4,0/4,7/6,0 l/100 km
  • Potrošnja na testu: 7,1 l/100 km
  • Cijena testiranog modela: 129.850 kn