transparent photo
Lead photo

Volkswagen Golf 1.6 TDI Olympic

Volkswagen Golf

Olimpijac u punoj formi

Nova Golfova oznaka Olympic u godini održavanja Olimpijskih igara simbol je plemenite opreme, podržane štedljivim 1.6-litrenim dizelašem od 90 KS

Photo Golf VI ostaje mjerilo kompaktne klase

Golf je Golf, a sve ostalo su samo automobili, kažu vjerni poklonici najomiljenijeg automobila kompaktne klase, koji u novoj verziji Olympic mogu pronaći novog idola. Šestica je iznova zasjala opremljena privlačnim paketom prikladnog naziva Olympic. Zašto prikladnog? Prvo, Golf je poput pravog olimpijskog pobjednika već niz godina najprodavaniji automobil na europskom tržištu, a drugo, ovo je godina održavanja ljetnih Olimpijskih igara.

Olympic je naizgled jednak ostalim Golfovima pa ga je najlakše prepoznati po istaknutoj oznaci s nizom olimpijskih prstenova. Međutim, ugrađeni su i posebno dizajnirani aluminijski naplaci, dnevna svjetla i maska u crnoj boji, a u testni primjerak i maglenke s paljenjem u zavoju. Simbole dobre opreme zapravo najbolje otkriva pogled u poznatu unutrašnjost, opremljenu svime što vožnju čini lagodnom. Odlična sjedala, klima uređaj, radio sa CD i MP3 funkcijama i volan u koži, uz brojne kromirane i grafitno sive ukrase vozačkog okruženja, zaslužni su za upečatljiv prvi dojam. U opremu ulaze i ESP, pomoć pri kretanju na uzbrdici, putno računalo, središnji naslon za ruku, daljinsko zaključavanje te prozori i retrovizori na struju, a prate ih mekani materijali, prvoklasna izrada i odličan, čvrst položaj za volanom.

Uvjerljivu cjelinu skladno zaokružuje dizelski motor 1.6 TDI, snage 90 KS i 230 Nm. Na okret ključa proradi prigušeno i uglađeno, posve suprotno starom bučnom pumpa-brizgaljka motoru 1.9 TDI. Vuče primjereno snažno i što je jednako važno, uglađeno, tiho i bez grubog otpuštanja snage i dokaz je da prema manjem obujmu ne treba imati predrasuda. Štoviše, pri međuubrzanjima ostavlja dojam kao da ima i više od 90 KS, što je zasluga vrlo dobrog okretnog momenta na niskim okretajima i znalački odmjerenih prijenosnih omjera mjenjača. Čak niti krstarenje autocestom ne potiče razmišljanje o snažnijem motoru, budući da se 150 km/h dostiže i održava iznenađujućom lakoćom na samo 2800/min, uz potrošnju od 6 litara. Više snage može se poželjeti u krajnje drskom načinu vožnje, ali u normalnim uvjetima vožnje ovaj motor je puna šaka brade. Očekivano, adut o kojem će se pričati je i niska potrošnja. Opuštenom vožnjom na otvorenoj cesti izmjerili smo nevjerojatno niskih 4,3 litre, a u zagrebačkom stani-kreni prometu tek 6,3 litre. Dodatni razlog zašto je dizelski Golf Olympic dobra investicija…  

TEHNIČKI PODACI

  • MOTOR turbodizelski, common-rail
  • OBUJAM 1598 cm
  • SNAGA 66 kW/90 KS pri 4200/min
  • MOMENT 230 Nm pri 1800/min
  • MJENJAČ ručni, 5 stupnjeva
  • DIMENZIJE 420x179x148 cm
  • OSOVINSKI RAZMAK 258 cm
  • PRTLJAŽNIK 350 litara
  • MASA
  • GUME 195/65 R 15
  • BRZINA 176 km/h
  • 0-100 km/h 12,9 sekundi
  • POTROŠNJA 5,7/3,8/4,5 l/100 km