transparent photo
Lead photo

Audi A4 2.0 TDI

Audi A4 2.0 TDI

Mala, ali važna poboljšanja

Uspješna limuzina oplemenjena je izgledom modela A6 i krase je finiji materijali, a s dizelskim 2,0-litrašem sa 143 KS i Start/Stop sustavom troši poput upaljača

Photo Šestica? Ne, to je nova Četvorka…

Audi A4, redizajnirani i tehnološki dorađeni bestseller četvrte generacije, stigao je i na hrvatske ceste. Obnovljeno izdanje limuzine, koja je od predstavljanja krajem 2007. postigla sjajne prodajne uspjehe nadmašivši izravne suparnike iz BMW-a i Mercedesa, očekivala se s velikim zanimanjem i privatnih i poslovnih kupaca. Bio je to odličan povod da sjednemo u jedan od prvih pristiglih AutoZubakovih primjeraka osvježene limuzine i to s najtraženijim motorom, 2,0-litrenim dizelašem sa 143 KS.

Što se izgleda tiče, kao što se i očekivalo, Audijevi dizajneri držali su se ustaljene dizajnerske politike kuće. A4 je dobio prepoznatljivo lice luksuznijih modela A5 i A6, od kojih ga razlikuju tek nijanse u oblikovanju svjetala i branika. Nova doza elegancije udahnuta je i stražnjem dijelu, prvenstveno dotjeranim izgledom svjetala s novim rasporedom tijela i svjetlećih dioda. Nešto mekših linija je i branik. Četvorka je tako postala vjerna kopija uglednije Šestice i na prvi pogled nije ih lako razlikovati.

Velikih iznenađenja nema niti u unutrašnjosti, iako se osjeti štih veće skupoće. U oči ponovno upadaju besprijekorna izrada i otmjen stil naglašen finim materijalima i mekanom plastikom, kao i izvrstan položaj za novodizajniranim volanom. Novosti naizgled nema puno, ali primjećujemo više kromiranih i sjajno lakiranih površina, koji nude dodatni dašak luksuza. I dobra serijska oprema, u koju su uključeni automatska klima, kožni upravljač, središnji informatički sustav MMI (Multi Media Interface) i dobar radio uređaj čini boravak ugodnim, a brojne opcije testnog primjerka, poput grijanih i električno pode- Uspješna limuzina oplemenjena je izgledom modela A6 i krase je finiji materijali, a s dizelskim 2,0-litrašem sa 143 KS i Start/Stop sustavom troši poput upaljača TEST 9 sivih kožnih sjedala, automatskog uključivanja dugih svjetala ili parkirne kamere, pružaju ugođaj raskoši primjeren automobilima viših klasa. A što se prostranosti tiče, A4 i dalje drži korak s konkurentima. Putuje se sasvim komforno bez obzira sjedili sprijeda ili straga, bez bojazni da u prtljažnik obujma lijepih 480 litara neće stati sva prtljaga.

Više nego dizajnom, njemački stručnjaci bavili su se tehnološkim dotjerivanjem, ponajprije smanjenjem potrošnje. Uređaj Start/Stop postao je serijski na svim modelima, a inženjeri su odradili i priličan broj dorada na samom motoru. Navedeno vrijedi i za najpopularniji motor 2.0 TDI, ugrađen u testni automobil. Jasno, u praksi nismo uspjeli postići tvornički deklariranu prosječnu potrošnju od 4,5 litara, ali i ostvarenih 5,5 litara dojmljiv je rezultat za limuzinu dugačku 4,7 metara i tešku 1,5 tona, s motorom od 143 KS ispod haube. Na rad Start/Stop uređaja tijekom gradske vožnje u stani- kreni ritmu možemo izreći samo pohvale. Pri stajanju se isključuje neprimjetno, a ponovno uključuje pravovremeno i mekano, bez ikakvih vibracija i samo uz uglađeno javljanje dobro prigušenog motora. S ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva 143 KS pristojno snažno vuku sve do za dizelski motor visokih 5000 okretaja, a uvjerljiviji dojam od samih ubrzanja pri kretanju s mjesta ostavljaju snažna međuubrzanja prilikom pretjecanja. To samo pokazuje koliko su omjeri mjenjača dobro uklopljeni u potencijale motora, jer motor u širokom rasponu okretaja ima toliko snage da za svako uobičajeno pretjecanje nije potrebno spuštati mjenjač u stupanj niže. Novu dozu povjerenja u sposobnosti ulijeva i dorađeni elektromehanički servo upravljač koji daje još bolju preciznost. Istovremeno, zamijetili smo da su dorade na amortizerima dale novu dimenziju udobnosti u vožnji lošim cestama.

Ukratko, dorade koje se manje vide, a više osjećaju dodatno učvršćuju Audijev statusni nastup i kvalitetna su podloga za novi niz lijepih prodajnih uspjeha.  

 

TEHNIČKI PODACI

  • MOTOR turbobenzinski
  • OBUJAM
  • SNAGA 77 kW/105 KS pri 5000/min
  • MOMENT 175 Nm pri 1550-4100/min
  • MJENJAČ ručni, 6 stupnjeva
  • DIMENZIJE 428x181x149 cm
  • OSOVINSKI RAZMAK 254 cm
  • PRTLJAŽNIK 310 litara
  • MASA
  • GUME
  • BRZINA 180 km/h
  • 0-100 km/h 10,9 sekundi
  • POTROŠNJA 5,9l/100 km